• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403070403145
  • خبرنگار : 71664

مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد

هشدار روند کاهشی مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون / اختلاف روزانه ۳۰۰ واحدی توزیع و اهدای خون

هشدار روند کاهشی مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون / اختلاف روزانه ۳۰۰ واحدی توزیع و اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران با هشدار نسبت به استمرار روند کاهش اهدای خون در پایتخت با توجه به تعطیلات آخر شهریورماه و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: ادامه روند کنونی اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر سید منتظر شبر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون گفت: روند کاهش مراجعه برای اهدای خون در پایتخت ادامه‌ دارد و روزهای نخست مهر ماه نیز مزید بر علت شده و مراجعه مردم برای اهدای خون را تحت‌ تاثیر قرار داده است. با توجه به وضعیت مراجعه برای اهدای خون، از مردم می‌خواهم که برای اهدای خون به پایگاه‌های خون مراجعه‌ کنند. 

وی با بیان اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: در حال حاضر، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآوردها بیانگر این است میزان توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی نسبت اهدای خون به صورت روزانه ۳۰۰ واحد بیشتر است.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ضرورت مراجعه برای اهدای خون گفت: مراجعه برای اهدای خون یک امر ضروری است و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق‌ برنامه است. تمام افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که ممکن است در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضای خانواده آنها ممکن است به خون نیاز داشته‌ باشد. اگر شرایط کنونی اهدای خون ادامه‌دار باشد ذخایر خونی تحت تاثیر قرارمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای عمل‌های جراحی ضروری است و هیچ جایگزینی ندارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۸:۳۶

تعداد مراکز انتقال خون به اندازه کافی نیست مثلا شهرهایی مثل اسلامشهر با جمعیت زیاد فاقد این مرکز است ومشکلات اقتصادی مانع از رفت وآمد ورسیدن به این مراکز است

avatar
دیروز ۰۸:۵۸

خوب طبیعیه یکی از دلایل عدم حضور مردم برای اهدای خون مراکز اهدا هست. تو تهران اکثر مراکز یا تو طرح آلودگی هواست یا طرح اصلی و ساعت کار اون هم با ساعت کار کارمندها و بقیه یکی هست. مثل اینه طبقه دوم یک ساختمان تعمیرگاه ماشین بزنی و بگی چرا مشتری ندارم