• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070403089
  • خبرنگار : 50444

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

بیشتر معادن خراسان شمالی روبازند / بازرسی مستمر از معادن انجام می‌شود

بیشتر معادن خراسان شمالی روبازند / بازرسی مستمر از معادن انجام می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیشتر معادن در خراسان شمالی روباز هستند و تعداد معادن زیرزمینی استان کم است.

قربان نباتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه معادن شن و نمک، عمده معادن استان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بزرگترین معدن استان که روباز است در آلومینای جاجرم قرار دارد که انفجارهای کنترل‌شده در آن رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از معدن برداشت بوکسیت این کارخانه در تونل است که اکنون فعالیتی ندارد و برداشتی از آن انجام نمی‌شود، ادامه داد: معدن روباز سیمان از جمله معادن مهم استان است که البته مشکلی در آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: بیشتر معادن سنگ استان در منطقه چهارخروار قرار دارند که در دامنه کوه است و با توجه به آموزش‌ها و بازرسی‌هایی که انجام می‌شود، مسئله‌ای ندارند.

نباتیان با اشاره به حادثه ریزش معدن در خراسان جنوبی، گفت: معدن طبس، یک معدن زیرزمینی بود که آزاد شدن گازهای ذغال سنگ سبب وقوع حادثه و جان باختن کارگران آن شد. در خراسان شمالی چنین معدنی نداریم و تنها معادن زیرزمینی ما مربوط به سنگ باریت است.

وی اظهار کرد: تعداد معادن زیرزمینی سنگ باریت در استان، سه معدن است که در وسعت پایین و تعداد کم کارگران فعالیت می‌کند و ما نیز بازرسی‌های مستمر از آن‌ها داریم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: حدود یک سال است با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کارگروه ویژه برای بازرسی از معادن استان تشکیل شده و بازرسان ما در شش ماه نخست امسال حدود ۱۰۰ مورد بازرسی از معادن استان داشته‌اند.

وی ریزش دیواره معادن، واژگون شدن ماشین‌آلات، استفاده نکردن از وسایل ایمنی مانند کلاه و کفش را از جمله دلایل وقوع حادثه در معادن دانست و گفت: به همین دلیل، بر ارائه مستمر آموزش‌های ایمنی تاکید داریم. امسال ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط همکاران ما داده شده است.

نباتیان تاکید کرد: اگر هر کارفرما، شاغل یا کارگری در استان نیاز به آموزش ایمنی و قانون کار داشته باشد، می‌تواند موضوع را به ما اعلام کند تا ما دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha