• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070403028
  • خبرنگار : 71505

تزریق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

تزریق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت
عکس آرشیوی است.

۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از امروز (چهارشنبه) با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرمانده پلیس راهور، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و جمعی از مسئولان شهری، کار خود را در تهران آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، علیزاده در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب یکصد و چهل‌ و چهارمین پویش امید و افتخار گفت: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس قراردادش با تولیدکننده داخلی منعقد شده که با همه مشکلات، ۵۶۳ دستگاه سال گذشته و امسال تحویل گرفتیم.

وی اضافه کرد: با حمایت شهردار و شورای شهر تهران ۱۱۱۶ دستگاه از ابتدای دوره ششم، نوسازی اتوبوس انجام شده اما تهران به ۷۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد لذا امیدواریم با حضور اتوبوس‌های جدید شاهد تحول در ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم. با تلاش همکارانم همزمان با بازگشایی مدارس بیش از ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در ناوگان مشغول خدمت‌رسانی هستند در حالی که در سالیان گذشته این تعداد بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دستگاه بود. امیدواریم با حمایت شهردار و شورای شهر تهران تا پایان این دوره به بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس فعال در ناوگان دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: ان شاء الله در ماه آینده مراسم رونمایی برای اتوبوس‌های برقی که در حال حاضر در راه تهران هستند برگزار شود.

به گزارش ایسنا، تشکری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: ۵۶۳ دستگاه اتوبوس دوکابین در سطح یک و دو بازسازی شده، موضوعی که مورد تاکید شورای اسلامی شهر بوده تا با بازسازی و اورهال بتوانیم سال‌های طولانی از این سرمایه‌های ملی استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر تهران به قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب افشان اشاره کرد و افزود: قراردادهای مشابهی با ایران‌خودرو و اسنا منعقد شده که امیدواریم بتوانیم این اتوبوس‌های داخل را تحویل بگیریم. نگاه شورا و شهرداری تهران این است که دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم و حمل و نقل عمومی خوبی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: ۷۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای خرید اتوبوس‌های جدید اختصاص پیدا کرد و در سال جاری نیز با بودجه اورهال عددی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کرده، البته نباید نگاه تنها به توسعه سخت‌افزار باشد بلکه باید پرسنل اتوبوسرانی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند. براساس قراردادهای منعقد شده باید به طور متوسط ماهی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل به ما تحویل داده شود؛ امیدواریم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد اثربخشی بیشتری برای خدمت‌رسانی در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha