• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070402988
  • خبرنگار : 50455

استاندار قم:

وقف مشارکتی در جامعه تبیین و ترویج شود

وقف مشارکتی در جامعه تبیین و ترویج شود

ایسنا/قم استاندار قم گفت: لازم است بیش از این‌ها نسبت به برکات وقف به خصوص از نوع مشارکتی آن اطلاع‌رسانی و ویژگی‌های آن برای مردم تبیین شود.

سید محمد آقامیری در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو شهرستان کهک که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: وقف یکی از موضوعات مهمی است که تصمیم‌گیری راجع به آن در دنیاست ولی پرونده‌ی آن بسته نشده و به آخرت هم تسری می‌یابد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم چیزی برایمان بماند که دائما خیرات و مبرات آن به ما برسد، بهترین راهکار وقف است، به عبارتی این سنت حسنه نبوی، سرمایه‌گذاری بلندمدت و دائمی برای انسان‌هاست.

استاندار قم با بیان اینکه یک فکر و ایده خوب هم می‌تواند ثمره‌ای این چنینی داشته باشد، گفت: لازم است بیش از این‌ها به مسئله وقف بپردازیم، در جهاد تبیین باید بیشتر ترویج و تبیین وقف در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به وقف مشارکتی عنوان کرد: حتی یک آجر با نیت وقف، ثوابی دائمی برای واقف به ارمغان می‌آورد، یک نیت خیر هم این چنین است و ثمره آن به آدمی می‌رسد.

آقامیری گفت: پیامبر اکرم(ص) در سفر معراج از خداوند خواستند وظایف امتش را آسان بگیرد، یکی از آنه‌ا این بوده که ثواب کار خیر برای مسلمانان ده برابر حساب شده و حتی نیت آن کار خیر هم ثواب خواهد داشت؛ بر این اساس کسانی که توانایی مالی ندارند ولی چنین نیتی در دل آن‌هاست، در ثواب وقف شریک هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، وی ادامه داد: محاسبات خداوند با محاسبات انسان‌ها متفاوت است، مثال بارز آن به دست آوردن ثروت است که در بر اساس محاسبه مادی، باید به جمع‌آوری مال و منال پرداخت ولی بر اساس محاسبه الهی، باید انفاق را در پیش گرفت و اموالی که هست را بین همنوعان تقسیم کرد.

آقامیری تصریح کرد: وقف، از جمله این مسائل است که آدمی به ظاهر اموالش را در اختیار دیگران می‌گذارد ولی در حقیقت ده برابر آن به خودش باز می‌گردد؛ گاهی هم انسان می‌تواند عمر و تخصصش را وقف کند و چنین ثوابی ببرد.

استاندار قم افزود: اداره کل اوقاف باید خیلی بیشتر از این‌ها در مورد فواید و برکات وقف اطلاع‌رسانی کند و به این ترتیب موضوع وقف را به طور کامل در جامعه تبیین نماید.

وی گفت: عشق واقعی و الهی می‌تواند آدمی را به جایگاهی برساند که از اموال خود بگذرد و آن را برای سود جامعه و کمک به دیگران وقف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha