• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070402905
  • خبرنگار : 50093

شگفتی‌سازی کادر مشهدی تیم ملی فوتسال افغانستان کامل می‌شود؟

شگفتی‌سازی کادر مشهدی تیم ملی فوتسال افغانستان کامل می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی تیم ملی فوتسال افغانستان با هدایت کادر مشهدی خود شگفتی‌سازی کرده و به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ازبکستان راه پیدا کرده است.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های توپی خود به رقابت‌های جام جهانی صعود کرد و این اتفاق توسط یک کادر کاملا ایرانی و مشهدی رخ داد. این تیم با هدایت مجید مرتضایی، پس از کسب عنوان پنجمی جام ملت‌های فوتسال آسیا توانست به جام جهانی صعود کند و در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های آرژانتین، اوکراین و آنگولا هم‌گروه شود.

شاگردان مجید مرتضایی در نخستین بازی خود برابر آنگولا توانستند شگفتی‌ خلق کرده و نماینده آفریقا را ۶ بر ۴ شکست دهند تا اولین ۳ امتیاز تاریخ خود را در جام جهانی فوتسال کسب کنند. تیم ملی فوتسال افغانستان در دومین دیدار خود به مصاف آرژانتین مدعی رفت. با وجود شکست ۲ بر یک افغانستان در این دیدار، اما شاگردان مجید مرتضایی با یک بازی حساب‌شده و پایاپای نشان دادند که زنگ تفریح رقبای خود در جام جهانی نیستند و برای شگفتی‌سازی به تاشکند رفته‌اند.

مجید مرتضایی که به نوعی متخصص پاورپلی در لیگ ایران محسوب می‌شد، بارها با اعتماد به نفس بالا مقابل آرژانتین قدرتمند از این تاکتیک استفاده کرد تا نشان دهد تیمش مقابل آرژانتین از پیش بازنده نیست و برای کسب امتیاز به میدان رفته است.

اما شاگردان این مربی مشهدی در سومین دیدار خود برابر اوکراین ۴ بر یک شکست خوردند تا به عنوان بهترین تیم سوم این رقابت‌ها به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ازبکستان صعود کرده و یک اتفاق تاریخی دیگر رقم بزنند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در این مرحله، چهارشنبه ۴ مهر ماه از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف پاراگوئه، صدرنشین گروه A می‌رود. شاگردان مجید مرتضایی در صورتی‌که بتوانند شگفتی دیگری در ازبکستان خلق کرده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند، به مصاف برنده تیم‌های فرانسه و تایلند خواهند رفت.

امین قلیچ به عنوان مربی بدنساز، مهدی بیات به عنوان آنالیزور و حمید معصومیان به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها، مجید مرتضایی را در تیم ملی افغانستان یاری می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۱:۳۷

آفرین