• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070402898
  • خبرنگار : 50534

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه زنجان

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه زنجان گفت: سال جدید در این دانشگاه ۱۷۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی،۵۰۷ نفر کارشناسی ارشد و ۱۱۶ نفر در دوره دکترا به صورت روزانه و شبانه ثبت‌نام کرده‌اند. 

جلال بازرگان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در استان زنجان حدود ۳۴ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، افزود: در دانشگاه زنجان ۱۰ هزار و ۴۰ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. 

وی با اشاره به تناسب درصد مساحت استان و تعداد دانشجویان، اضافه کرد: در واقع ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی استان زنجان در دانشگاه دولتی زنجان مشغول تحصیل هستند.

بازرگان با اشاره به ‌جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه دولتی زنجان در سال آینده، اذعان کرد: ۴ دانشکده کشاورزی، علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و یک پردیس با فعالیت محدود داریم‌ که جمعیت دانشجویی کمتری دارد. 

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به آمار کلی هر مقطع، افزود: ۱۸۴ رشته تحصیلی در این ۴ دانشکده فعال است که در اغلب این رشته‌ها تا مقطع دکترا آموزش انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۷ تا۵۸ درصد دانشجو دختر و بقیه دانشجوی پسر هستند، ابراز کرد: به طور متغیر ۴۶۰۰ تا ۴۷۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بازرگان در ادامه درباره وضعیت خوابگاه شهید ورقایی، اذعان کرد: این خوابگاه خودگردان بود ولی سال ۱۴۰۰ با همراهی وزیر وقت و منابع دیگر این مکان خریداری شد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت خوابگاه‌های خودگردان و برخی محدودیت‌های مالی این خوابگاه‌ها، افزود: برخی از مشکلات این خوابگاه تابستان سال گذشته و برخی دیگر اعم از تعمیرات سرویس بهداشتی، برق و درب‌ها را امسال انجام دادیم. 

وی با اشاره به فعالیت سلف دانشگاه زنجان و تاثیر گذاری فاصله طبخ و صرف غذا بر کیفیت،تصریح کرد: همه دستگاه‌های پخت و پز حتی ظرف‌شویی مکانیکی و استاندارد تحت مالکیت دانشگاه بوده که به پیمانکار سپرده شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha