• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403070402836
  • خبرنگار : 71443

«پیام پزشکیان به سران جهان» در مجمع عمومی سازمان ملل از نگاه رسانه‌های بین‌المللی

«پیام پزشکیان به سران جهان» در مجمع عمومی سازمان ملل از نگاه رسانه‌های بین‌المللی

« مسعود پزشکیان» در مجمع عمومی سازمان ملل بر آمادگی ایران برای تعامل با قدرت‌های جهان و همسایگانش، مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر تاکید کرد. سخنان او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف در سطح دنیا داشته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره سخنرانی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نوشت: رئیس جمهور جدید ایران در سخنان خود پیامی مبنی بر این به سران جهان منتقل کرد که می‌خواهد فصلی سازنده در روابط بین‌الملل کشورش باز کند اما او به صراحت اعلام کرد که دیگران، از جمله ایالات متحده می‌بایست نقش خود را ایفا کنند.

آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه این، اولین حضور پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بوده است، لحن او را سنجیده توصیف و بخش‌هایی از سخنان او را منتشر کرد.

«پیام پزشکیان به سران جهان» در مجمع عمومی سازمان ملل از نگاه رسانه‌های بین‌المللی
پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل

خبرگزاری رویترز به انتشار بخش‌هایی از سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی، به‌ویژه در رابطه با برجام پرداخت و گزارش داد: رئیس جمهور پزشکیان شامگاه سه‌شنبه تاکید کرد ایران آماده پایان دادن به بن‌بست در رابطه با برنامه هسته‌ای کشور است. او در ادامه خواستار پایان دادن به جنگ اوکراین از طریق گفت‌وگو و مذاکره شد.

رویترز همچنین صحبت‌های مسعود پزشکیان درباره جنایات رژیم صهیونیستی در عزه و لبنان را منتشر کرد که در آن حملات علیه فلسطینان در نوار غزه را نسل‌کشی توصیف کرد.

رئیس‌جمهور ایران یادآور شد: مردم جهان در یک سال گذشته، ماهیت رژیم اسرائیل را دیده‌اند؛ دیده‌اند سردمداران این رژیم چگونه جنایت می‌کنند و در ۱۱ماه بیش از ۴۱ هزار مردم بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده‌اند که بیشتر زنان و کودکان بی‌گناه بوده‌اند، ولی به نسل‌کشی، کودک‌کشی، جنایت جنگی و تروریسمِ دولتی می‌گویند «دفاع مشروع»! به بیمارستان و مهدکودک و مدرسه می‌گویند «هدفِ مشروعِ نظامی»! به مردم آزادی‌خواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل‌کشی آن‌ها اعتراض می‌کنند، می‌گویند «یهودستیز!».

وی در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست تا هرچه فوری برقراری آتش‌بس در غزه را تضمین کند و به وحشی‌گری اسرائیل در لبنان پایان دهد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز با انتشار سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، بخش‌هایی از آن را که به رژیم صهیونیستی و جنایات آن در غزه پرداخته بود، برجسته کردند.

به نوشته تایمز اسرائیل، رئیس جمهور ایران در برابر سران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت اقدامات تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده رژیم اسرائیل علیه لبنان بی پاسخ نمی‌ماند.

او همچنین مسئولیت عواقب آن را متوجه دولت‌هایی دانست که در برابر تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می‌ایستند و به گفته او، هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می‌گذارند.

«پیام پزشکیان به سران جهان» در مجمع عمومی سازمان ملل از نگاه رسانه‌های بین‌المللی
سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل

شبکه بلومبرگ هم بخش‌هایی از سخنرانی پزشکیان درباره روابط با غرب و تمایل همکاری ایران با طرف های برجام را منتشر کرد و افزود: رئیس‌جمهور جدید ایران تصریح کرد کشورش آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش، مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

وب‌سایت سازمان ملل که طبق روال معمول خود متن کامل سخنرانی سران کشورهای جهان در نشست مجمع عمومی را منتشر می‌کند، سخنان سه‌شنبه شب مسعود پزشکیان را با این تیتر منتشر کرد «رئیس جمهور ایران گفت: بحران غزه ماهیت واقعی رژیم اسرائیل را آشکار کرد».

شبکه‌های الجزیره، العربیه، ایندیا تی‌وی، یواس نیوز، روزنامه‌های هندو و ایندیا تایمز، هندوستان تایمز، بیزینس استاندارد، خبرگزاری‌های ترند و آذِر نیوز ازجمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش و انتشار سخنرانی رئیس جمهوری ایران در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پرداحتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha