• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403070402823
  • خبرنگار : 71145

بازتاب گسترده سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های عربی

بازتاب گسترده سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های عربی

سخنرانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب زبان داشت و محور اصلی این بازتاب پرداختن به جنایات رژیم صهیونیستی و لزوم مجازات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع منطقه بود.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره قطر با پوشش دقیق اظهارات رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بخش‌هایی از سخنان پزشکیان که در انتقاد از رژیم صهیونیستی و وقوع «نسل کشی در غزه» توسط این رژیم بود و لزوم توقف آن را برجسته کرد.

الجزیره همچنین به این بخش از سخنان رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد که تاکید کرده بود رژیم صهیونیستی «در غزه شکست خورد» و هیچ مقدار خشونت وحشیانه قادر به احیای افسانه قدرت شکست ناپذیر آن نخواهد بود.

این شبکه قطری در ادامه آنچه پزشکیان «تروریسم دولتی اسرائیل در لبنان» توصیف کرد و اینکه بی‌پاسخ نمی‌ماند، را برجسته کرد.

بازتاب گسترده سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های عربی
مسعود پزشکیان در سازمان ملل

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در بازتاب سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل با تیتری از مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای صحبت‌های پزشکیان با محوریت تلاش برای تحقق صلح برای همه و مخالفت ایران با جنگ را منعکس کرد.

در ادامه وبگاه الحره نیز سخنرانی مسعود پزشکیان در برابر مجمع عمومی سازمان ملل را منعکس کرد و به این بخش از سخنان رئیس جمهور پرداخت که تهران آماده ورود به مذاکرات هسته‌ای در توافق منعقد شده در سال ۲۰۱۵ است به شرط اینکه تعهدات این توافق به شکل کامل و با حسن نیت انجام شود بعد از آن می‌توان درباره مسائل دیگر وارد مذاکره شد.

همچنین دعوت پزشکیان به پایان جنگ بین روسیه و اوکراین از طریق مذاکرات از دیگر محورهای پوشش داده شده این رسانه بود.

شبکه‌ العربیه نیز به طور کامل سخنرانی رئیس‌جمهور ایران را بازتاب داد و به سخنان پزشکیان پس از اشاره او به لزوم امنیت و صلح در جهان، پرداخت که « این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات‌ها و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده» و « ایران از جنبش‌های آزادی‌بخش و مردمی حمایت کرده که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری» اسرائیل بوده‌اند.

بازتاب گسترده سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های عربی
سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل

روزنامه قطری العربی الجدید نیز با تیتری از مذاکرات هسته‌ای و شکست اسرائیل در غزه اظهارات رئیس جمهور ایران را درباره اینکه جامعه جهانی فورا باید برای پایان جنگ غزه تلاش کند و به «بربریت بدبختانه» اسرائیل علیه لبنان خاتمه دهد، منعکس کرد.

وبگاه العهد لبنان نیز سخنرانی رئیس جمهور ایران را بازتاب داد و به نقل از پزشکیان نوشت:‌ کشورهای اسلامی اجازه نخواهند داد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

المنار دیگر شبکه لبنانی نیز اظهارات رئیس جمهور ایران درباره اینکه جامعه جهانی باید برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و توقف تجاوز اشغالگران در لبنان اقدام کند، برجسته کرد.

در عین حال شبکه سومریه نیوز عراق نیز با منعکس کردن سخنان مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران روی سخنان او در زمینه اینکه ایران خواهان صلح برای همه است و به دنبال جنگ نیست تمرکز کرد.

این رسانه عراقی به این بخش از سخنان پزشکیان نیز اشاره کرد که بمباران اسرائیل در لبنان نمی‌تواند بدون پاسخ باشد و نوشت: پزشکیان در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی کرد و تروریسم دولتی اسرائیل در لبنان نمی‌تواند بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha