• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070402802
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرمانده سپاه حضرت قائم خبر داد:

برپایی اجلاسیه شهدای دو شهرستان دامغان و شاهرود در مهرماه

برپایی اجلاسیه شهدای دو شهرستان دامغان و شاهرود در مهرماه

ایسنا/سمنان فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ با اشاره به تداوم پیش برنامه های دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان، از برپایی اجلاسیه شهدای دو شهرستان دامغان و شاهرود در مهرماه امسال خبر داد.

‌سردار شوقانی ۴ مهرماه در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره ملی بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اجلاسیه شهدای برخی از شهرستان های استان نیز پیش از این برگزار شده است.

وی از دومین کنگره سه هزار شهید استان به عنوان یک رویداد مهم نام برد و افزود: برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان باید با رویکرد مردمی و با تکیه بر مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار شود. 

سردار شوقانی ادامه داد: در همین راستا اجلاسیه بزرگداشت شهدای شهرستان دامغان از ۱۲ تا ۱۹ مهر ماه و اجلاسبه بزرگداشت شهدای شهرستان شاهرود از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

وی گفت: کمیته های تخصصی فرهنگی، رسانه، اِلمان و تکریم خانواده معظم شهدا ، چهار کمیته ی مهم و موثر ستاد کنگره است که لازم است برنامه های این کمیته ها مستمر و منظم به انجام رسد. 

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ تصریح کرد: تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت دیجیتالی و با کیفبت عالی بازسازی شده و تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بصورت ماهیانه، ضمن حضور در کنار خانواده معظم شهدا و تکریم آنان، این تصاویر نیز تقدیم خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین فیلم تلویزیونی فاخر استانی با موضوع نقش آفرینی تمامی شهدا و با محوریت چند شهید شاخص استان با مشارکت بنیاد روایت فتح در طی سالهای ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ساخته خواهد شد. علاوه بر این، اقدامات مرتبط با سریال فاخر تیم آزادی سمنان‌، توسط صدا و سیمای مرکز سمنان در حال انجام است و ساخت این سریال بزودی آغاز خواهد شد. 

وی گفت: فیلم فاخر زندگی شهید حاج حسن شاطری از فرماندهان جبهه مقاومت و از افتخار آفرینان استان سمنان با مشارکت مجموعه اوج ساخته خواهد شد.‌

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم شناساندن آن به نسل جوان اظهار کرد: باید تلاش شود تا کتابهای حوزه دفاع مقدس و معرفی قهرمانان جنگ با زبانی ساده و جامعه پسند و بویژه با رویکرد توجه جوانان و نوجوانان چاپ و منتشر شود. 

شوقانی گفت: در راستای لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد اولین کنگره بزرگداشت شهدای استان‌، سرودی فاخر با رویکرد استانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش هنرمندان ادبیات و موسیقی در حال ساخت است.

وی افزود: بدون تردید بر این اعتقادیم که شهدا خود شاهد و ناظر اقدامات ما بوده و وجود ارزشمند معنوی شهیدان گرانقدر، راهبر ما در برگزاری کنگره خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha