• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302685
  • خبرنگار : 50378

منتخبان نهایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی معرفی شدند

منتخبان نهایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی معرفی شدند

ایسنا/خراسان رضوی  دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، اسامی منتخبان نهایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی برای حضور در مراسم اختتامیه این جایزه را اعلام کرد.

حسین عباس‌زاده اظهار کرد: پیرو انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، در پایان زمان مقرر و تمدید زمان ارسال آثار در اسفندماه سال گذشته در مجموع ۸۸۹ اثر شامل ۱۸۵ رمان و ۷۰۴ داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال شد که آثار رسیده برای مرحله نخست داوری، بدون نام نویسنده و با کدگذاری، در اختیار اعضای هیات داوران قرار گرفت.

وی افزود: اسامی برگزیدگان مرحله نخست داوری شامل ۳۶ اثر در بخش رمان و ۵۰ اثر در بخش داستان کوتاه، خردادماه امسال اعلام شد و پس از آن، هیئت داوران آثار منتخب را برای داوری پایانی مورد ارزیابی قرار داد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در پایان ارزیابی هیات داوران در نهایت از ۱۰ اثر شامل ۱۰ رمان و ۱۰ داستان کوتاه دعوت به عمل می‌آید که برای شرکت در مراسم اختتامیه که ۱۵ مهرماه در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

اسامی منتخبان نهایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی به شرح زیر است:

در بخش درمان «ایوک سیمرغ سوار تپوری» اثر ابراهیم نجف‌زاده از مازندران، «بازمانده» اثر امیرحسین روح‌نیا از خراسان رضوی، «پسر دریا» اثر احمد حیدری از بوشهر، «پراخوت» اثر راضیه بهرامی راد از سمنان «جینگیلی» اثر محمدرضا آریان فرد از اصفهان، «دختران حماسه» اثر خدیجه بیدگی از خراسان شمالی، «رکن ۲» اثر محمد محمودی نورآباد از فارس، «لعبتکان» اثر مهرداد صدقی از گلستان، «مرد، نامرد، ترسو» اثر امیرحسین دارابی از تهران و «من حر هستم» اثر وحید آقا کرمی از آذربایجان شرقی از منتخبان هستند.

در بخش داستان کوتاه «آب سیاه» اثر هدا حشمتیان از کرمانشاه، «آبی خونی» اثر زهرا یوسفان از قم، «برگرد رباب» اثر سیده خدیجه حسینی از خراسان رضوی، «پل» اثر قدسی خان بابایی از قم، «دامون» اثر عزیزالله محمدپور از مازندران، «درفش دار» اثر سمیه شهبازی از اصفهان، «دلیر» اثر مینا سعادت پور از قم، «شراب طهور» اثر فریبا مرادی از اصفهان، «علی‌قره پاچناری» اثر محمدرضا زروندی از قم و «میان داران» اثر آناهیتا برزویی از کرمانشاه منتخبان این بخش شناخته شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگی و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بنا بر آن بود اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد برگزار شود که با توجه به شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وی در پرواز اردیبهشت، این امر میسر نشد و در نهایت، تصمیم مسئولان اجرایی این جایزه، بر آن شد که مراسم اختتامیه، روز ۱۵ مهرماه برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha