• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070302679
  • منبع : منطقه غرب تهران

محمد فرزاد میرزایی قلعه

همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری برگزار شد

همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری برگزار شد

ایسنا/تهران همایش دولت چهاردهم و پدیده گردشگری به مناسبت هفته گردشگری به همت دبیرخانه شورای مناطق آزاد و دبیر این همایش با محوریت توسعه گردشگری و ایران‌هراسی برگزار شد.

محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر همایش پدیده گردشگری ضمن تاکید بر اهمیت گردشگری در ایران و اهمیت گردشگری با معرفی زیرساخت‌های گردشگری ایران گفت: گردشگری ایران با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و حداقل باید ۲۰ میلیون گردشگر سالانه وارد ایران شود که تاکنون میسر نشده است. این می تواند نشات گرفته از عدم جدیت در حوزه گردشگری و اکتفا به بیان اهمیت گردشگری هستیم نه عملی کردن ارتباط درست برای جذب گردشگری و بهبود زیرساخت‌های آن به خصوص در مناطق آزاد که بهترین حوزه برای جذب گردشگر است.

میرزایی افزود: هدف ما ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط هرچه بیشتر جامعه گردشگری ایران با بدنه حاکمیت و دولت است.

محب خدایی دبیر اتاق فکر گردشگری ضمن سخنرانی در این همایش بیان کرد: صنعت گردشگری نیازمند توجه بیشتری دارد، ما نمی توانیم در بسیاری از زمینه‌ها تحولی ایجاد کنیم، صنعت گردشگری با متدولوژی خاص در بسیاری از مناطق به‌خصوص مناطق آزاد می‌تواند میزبان باشد، متاسفانه ایران در بسیاری از حوزه‌ها گردشگری سلامت، زیارت.... جایگاه خود را از دست داده.

وی افزود: ایران گردشگری داخلی و خارجی خود را تاحدود زیادی از دست داده و متدولوژی صنعت گردشگری باید در حوزه‌های مختلف نمایشگاهی، صنعتی‌، کشاورزی...استفاده و صنعت گردشگری تجاری سازی شود. ما می توانیم در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، سلامت، ورزشی صنعت گردشگری خود را فعال کنیم و ارائه برنامه‌ها را از گفتار به عمل تبدیل کنیم.

وی ضمن یادآوری اهمیت اتاف فکر گردشگری حمایت این نهاد جهت بهبود و جراحی صنعت گردشگری بیان کرد. 
وی افزود: هدف اتاق فکر گردشگری ارتباط با دولت برای عملی کردن برنامه‌های گردشگری با وجود زیرساخت‌ها است. هدف ما پذیرش دانش گردشگری و صنعت گردشگری به عنوان یک دانش ذاتی و مکمل است.

حلاج‌زاده رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: ما نیاز به گردشگر در حوزه‌های مختلف داریم ، باید زمینه فعالیت دلالان گردشگری جمع و گردشگر واقعی وارد کشور شود. هدف اتاق فکر گردشگری ارتباط بیشتر با مناطق گردشگری و دولت است و ما در مرکز ایرانیان خارج از کشور تلاش می کنیم استان‌ها و شهرهای مختلف ایران را به سراسر دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: ایران غنی و سرشار از مکان‌ها و پتانسیل‌های گردشگری است که باید به گوش جهانیان برسد.

خدادادی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد ولی از این ظرفیت‌ها هیچ‌گاه استفاده نشده و نیازمند تغییر نگاه ما در حوزه گردشگری‌است، آقای صالحی امیری با سخنرانی در مجلس داشتن تغییر نگاه در حوزه گردشگری را لازمه تغییر سیاست،  عملکرد و ظرفیت‌ها میداند و ما سعی میکنیم در این راستا سیاست‌گذاری کنیم. 
وی افزود: کشورهایی که توانستند اولویت‌ها و نگرش به گردشگری را تغییر دهند موجب تغییر در توسعه اقتصادی و گردشگری شده که به عنوان صادرات نامرئی شناخته می شود. ایران از نظر گردشگری با اعلام آمار یونسکو جزو ۸ کشور اول دنیا است و آنچه امروز مهم، گردشگری داخلی و خارجی است که باید بهبود پیدا کند.

ما باید بحث ایران هراسی و اسلام هراسی که در جهان اشاعه می شود را از بین ببریم، مجلس برای کنسرسیوم و اتاق فکر گردشگری هر اقدامی که منجر به بهبود و حل مشکل گردشگری در کشورمان شود را همراهی می‌کند.

امامی رئیس جامعه متخصصین گردشگری بیان کرد: ناکارآمدی ها موجب مظلومیت هرچه بیشتر کشور عزیزمان ایران است که با وجود ثروت زیاد، منابع غنی، ظرفیت‌های بسیار همچنان مظلوم و محروم هستند و این به خاطر ناکارآمدی مدیران مرتبط است، چرا ما باید از منابع غنی حوزه های مختلف استفاده نکنیم؟ که این نادیده گرفتن به جایی می‌رسد که تغییر را ضروری می‌کند، عدم وجود سیاست ‌های درست در حوزه گردشگری ایران را از کشورهای همسایه عقب‌انداخته است. دولت چهاردهم قول‌هایی در زمینه گردشگری داده است و عملکرد مثبت در این حوزه نیازمند اجرای درست سیاست‌های لازم در حوزه گردشگری و کمک به حل مشکلات مردم در حوزه های خرد و حل مشکلات کلان بین‌المللی برای ایران است. ایران هراسی که دولت ها برای گردشگران خود برای سفر به ایران ایجاد کرده‌اند نیاز به همت و تلاش جدی دولت برای حل و معرفی مثبت ظرفیت‌های گردشگری است.

وی افزود: ما خواهشمندیم از دولت چهاردهم که مطالبات را جدی بگیرند و اقدام های مورد نیاز برای بهبود حوزه گردشگری را به عمل برسانند.
وی افزود: دولت باید با خنثی کردن ایران هراسی و ایجاد رابطه شایسته بین بدنه مرکزی، جامعه و فعالیت حوزه گردشگری به سمت بهبود و جراحی صنعت گردشگری برود و ظرفیت‌های گردشگری بومی، محلی،  سلامت، ورزشی...را هرچه بیشتر بکار بگیرد و تقویت کند.

در آخر محمد فرزاد میرزایی دبیر نشست دولت چهاردهم و پدیده گردشگری ضمن آرزوی بهبود صنعت گردشگری ایران تمایل خود به عنوان عضو خانواده بزرگ گردشگری ایران جهت ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای دولت چهاردهم اعلام کرد. این برنامه و استراتژی می تواند به بهبود و جراحی صنعتی گردشگری ایران در حوزه های مختلف زیارتی، سیاحتی،سلامت، ورزشی..... کمک کند و برای مردم و کشور عزیزمان ایران مثمرثمر باشد.
انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha