• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403070302587
  • خبرنگار : 71613

ملی‌پوش والیبال:

پیاتزا بهترین گزینه برای ایران بود/ حرکت زشت تماشاگران شهداب به ما انگیزه داد

پیاتزا بهترین گزینه برای ایران بود/ حرکت زشت تماشاگران شهداب به ما انگیزه داد

قطرپاسور تیم فولاد سیرجان ایرانیان در مورد دیدار فینال جام باشگاه‌های آسیا گفت: اگر تماشاگران شهداب آن حرکات را انجام نمی‌دادند احتمال داشت بازی فینال به ست چهارم، پنجم کشیده شود اما به خاطر حرکت زشتی که انجام دادند، مصمم‌تر شدیم و انگیزه بیشتری گرفتیم که قهرمان شویم.

به گزارش ایسنا، علی حاجی‌پور بازیکن جوان تیم ملی والیبال ایران در جریان لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ دچار مصدومیت شد و مدت‌ها از والیبال دور ماند اما بازگشتی تماشایی داشت. او در جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۴ که به میزبانی یزد برگزار شد، برای تیم فولاد سیرجان ایرانیان بازی کرد و همراه این تیم مدال قهرمانی را به گردن آویخت اما مهمترین موضوع برای این بازیکن جوان کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات در حضور بازیکنانی چون سید محمد موسوی، اروین انگاپت، ژان پاتری و امیر غفور بود.

این بازیکن با ایسنا به گفت‌وگو نشست و از بازگشت دوباره به والیبال، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و شانس خود برای برگشت به تیم ملی صحبت کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

از جام باشگاه‌های آسیا شروع کنیم. در شرایطی که تماشاگران یزدی سالن مسابقه را پر کرده بودند و فضا کاملا به نفع تیم شهداب بود، برنده فینال شدید و جام قهرمانی را به دست آوردید. فکر می‌کردید در آن فضا سه بر صفر برنده شوید؟

وقتی وارد تورنمنت شدیم تقریبا همه می‌دانستیم هیچ تیمی قدرت تیم ما را ندارد. دقیقا روزی که برای فینال می‌آمدیم هم می‌دانستیم که قهرمان می‌شویم و بازی به ست چهارم و پنجم نمی‌رسد. گیم اول که شروع شده بود چند امتیاز عقب افتادیم اما برایمان مهم نبود چون می‌دانستیم قهرمانی برای ماست. همه هم خواستیم و شد.

پیاتزا بهترین گزینه برای ایران بود/ حرکت زشت تماشاگران شهداب به ما انگیزه داد

برخی معتقد بودند شاید اگر تماشاگران آن فشار را به شما نمی‌آوردند بازی پیاپای پیش می‌رفت اما اتفاقات بازی نیمه‌نهایی و فینال باعث شد که تیم شما برای بردن مصمم‌تر شود.

این هم تاثیرگذار بود که فعل خواستن را صرف کنیم و قهرمان شویم. اگر آن حرکات را انجام نمی‌دادند احتمال داشت که بازی به ست چهارم، پنجم کشیده شود اما به خاطر حرکت زشتی که انجام دادند، مصمم‌تر شدیم و انگیزه بیشتری گرفتیم که قهرمان شویم و سه بر صفر برنده شویم. ما و شهداب زیر یک پرچم بودیم و تنها باشگاه‌ها متفاوت بود.

بعد از مصدومیتی که داشتی دوباره به والیبال برگشتی و در اولین تورنمنت عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب کردی، فکر می‌کردی چنین بازگشتی داشته باشی؟

دو نفر از بازیکنان تیم ما در جریان این موضوع هستند؛ روزی که از تهران به سمت یزد می‌آمدیم، گفتم موقعی که برگردیم من کاپ ارزشمندترین بازیکن را می‌گیرم. اینگونه هم شد. مطمئن بودم این کاپ را خواهم گرفت چون از آمادگی خودم مطمئن بودم. در دوران مصدومیتم بازه‌ای طولانی برای رسیدن به آمادگی تمرین کردم. به غیر از خانواده‌ام فقط دو تا سه نفر می‌دانند چه کشیدم و چه فشاری را تحمل کردم تا به این سطح آمادگی برسم. دوست داشتم تیم‌های چین و ژاپن هم در این تورنمنت حضور پیدا می‌کردند و در حضور آنها این کاپ را می‌گرفتم اما باز هم بازیکنان بزرگی مثل آقای محمد موسوی، انگاپت و ژان پاتری بودند. تیم شهداب هم بازیکنان بزرگی مثل امیر غفور و مسعود غلامی داشت. سه، ‌ چهار تیم کیفیت بالایی داشتند و برایم قشنگ بود که در حضور بازیکنان بزرگ و باتجربه این کاپ را بگیرم.

پیاتزا بهترین گزینه برای ایران بود/ حرکت زشت تماشاگران شهداب به ما انگیزه داد

چند روز دیگر لیگ برتر شروع می‌شود. تیم شما با قهرمانی در جام باشگاه‌ها و ترکیبی که دارد نشان داده یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر است.

لیگ یک تورنمنت پرفشار و فرسایشی است. سعی می‌کنیم این فشار را بین تمام بازیکنان تقسیم کنیم تا نتیجه بگیریم. ما مدعی قهرمانی هستیم و این موضوع را در جام باشگاه‌ها ثابت کردیم. هر بازی برایمان مهم است و با تمام قدرت بازی می‌کنیم. سوای هر نتیجه‌ای ابتدا لذت بردن از بازی برایمان اهمیت دارد. معتقدم اگر از والیبال لذت ببریم، برنده از زمین بیرون می‌آییم. امیدوارم سال خوبی داشته باشیم.

آقای پیاتزا سرمربی تیم ملی شده است و به مسابقات بازگشته‌ای. به نظر می‌رسد امسال در لیگ زیر ذره‌بین مربیان تیم ملی هستی.

من پله به پله جلو می‌روم. در تورنمنت‌های پیش‌رو سعی می‌کنم بهترین خودم باشم تا برسیم به اینکه تصمیم سرمربی تیم ملی چه باشد.

نظرت در مورد انتخاب آقای پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

آقای پیاتزا یکی از مربیان بزرگ دنیاست. به نظرم می‌تواند خیلی به سطح والیبال ایران و بازیکنان جوانی مثل من، پوریا حسین‌خانزاده و دیگر بازیکنان کمک کند. من بیشتر دوست دارم یاد بگیرم و پیشرفت کنم. به نظرم آقای پیاتزا بهترین گزینه‌ای بود که می‌تواند به پیشرفت والیبال ایران کمک کند.

پیاتزا بهترین گزینه برای ایران بود/ حرکت زشت تماشاگران شهداب به ما انگیزه داد

در شرایطی مصدوم شدی که بازی‌های خوبی ارائه می‌دادی. فکر می‌کنی دوباره آن بازی‌ها را در تیم ملی به نمایش بگذاری و خود را به آقای پیاتزا ثابت کنی؟

تمام ورزشکاران دوست دارند برای تیم ملی کشورشان بازی کنند. من هم دوست دارم برای تیم ملی بازی کنم اما باید عملکردم به گونه‌ای باشد که به تیم ملی کمک کنم. سعی می‌کنم در تورنمنت‌های پیش‌رو عملکردم به بهترین شکل باشد تا خودم را به سرمربی تیم ملی ثابت کنم.

رقابت سختی هم در تیم ملی با امین اسماعیل‌نژاد داری.

ابتدا سعی می‌کنم بهترین خودم باشم. معتقدم رقابت ابتدا با خود آدم است. بهتر است از روز قبل خودت بهتر باشی تا اینکه خودت را با فرد دیگری مقایسه کنی.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha