• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070302502
  • خبرنگار : 50976

برنامه‌های هفته گرامیداشت حافظ در شیراز اعلام شد

برنامه‌های هفته گرامیداشت حافظ در شیراز اعلام شد

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی، هنری حافظ بیان کرد: یکی از برنامه‌های فاخر هفته حافظ، اجرای تئاتر «لسان الغیب» است که از شامگاه ششم تا پانزدهم مهر ماه در آرامگاه حافظیه اجرا خواهد شد.

حمیدرضا قانعی امروز، سوم مهر ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی، هنری حافظ و رونمایی از پوسترهای مربوطه که در تالار گفت‌وگوی فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، گفت: از برنامه‌های هفته فرهنگی، هنری حافظ رونمایی از بازی رومیزی «رندو» که با خلاقیت جمعی از فرهیختگان استان فارس ساخته شده است.

وی ادامه داد: تمرکز این بازی رومیزی بر این است که بچه‌هایی که با این بازی سرگرم می‌شوند در حین بازی، غزلیات حافظ در ذهن آن‌ها بماند در حقیقت یک بازی ترویجی و تبلیغی برای اشعار و غزلیات حافظ است.

قانعی از اجرای برنامه و تئاتر «لسان‌الغیب» در آرامگاه حافظ خبر داد و گفت: در این برنامه که از شامگاه ششم تا پانزدهم مهر ماه برگزار می‌شود، حدوداً ۴ بازیگر تراز یک ملی، گروه موسیقی درجه یک کشور و یک جمع حدوداً ۲۵ نفره از بازیگران شیرازی به هنرنمایی خواهند پرداخت.

وی افزود: تئاتر لسان‌الغیب مبتنی بر تشریح زندگی خواجه شمس الدین حافظ شیرازی خواهد بود. این کار ۲۳ سال پیش در شیراز و در جوار آرامگاه حافظ برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: یک اتفاق ویژه دیگر که در سال گذشته در یادبود حافظ رقم خورد سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک موسسه فرهنگی مبنی بر تولید یک آلبوم موسیقیایی بود و این آلبوم با حضور ۶ تن از خوانندگان تراز یک استان فارس تهیه شده است و در واقع به عنوان یک پیش رویداد در جشنواره چند رسانه‌ای میراث خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برنامه‌های روز یادروز حافظ گفت: صبح روز نوزدهم مهرماه مراسم بزرگداشت با گلباران آرامگاه حافظ مراسم شروع خواهد شد و در مراسم شبانگاهی همان روز برنامه بزرگداشت با حضور مسئولان ملی برگزار خواهد شد. 

قانعی بیان کرد: هر سال پوستری به نام پوستر هفته فرهنگی، هنری حافظ که هویت بصری کار را شکل می‌دهد رونمایی می‌شود. طراحی این اثرات از محسن گل‌آرایش است که رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص تعمیرات تالار حافظ که از یکم شهریور شروع شده بود، بیان کرد: با توجه به تدبیری که اندیشیده شد، مرحله اول بهینه‌سازی شامل احیای سیستم خنک کنندگی، تعویض کامل صندلی‌ها و تعویض موکت‌ها است که تا ۱۵ مهر ماه به سرانجام خواهد رسید. مرحله بعدی تکمیل سیستم‌های صوتی و تصویری است که به زودی با تامین اعتبار انجام خواهد شد.

قانعی با بیان اینکه یک هزار صندلی به صندلی‌های سینمای استان اضافه شد، گفت: همچنین با افتتاح پردیس سینمایی صدرا  ۵۰۰ صندلی دیگر به زیرساخت‌های سینمایی استان اضافه خواهد شد و روند افتتاح سینما تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود و در چند نقطه دیگر از استان فارس افتتاح سینماها را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از پوستر یادروز حافظ رونمایی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha