• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070302470
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری مامورنماها تا توقیف لندکروزهای قاچاق

 از دستگیری مامورنماها تا توقیف لندکروزهای قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های رسمی قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری مأمورنماها در شیراز، توقیف دو لندکروز، دستگیری شکارچی غیرمجاز و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۳ مهرماه گفت: ۲ نفر مامورنما که قصد گروگانگیری و اخاذی از یک شهروند داشتند با هوشیاری پلیس دستگیر و روانه دادسرا شدند.

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: ماموران کلانتری ۲۰ گلسرخ با اقدامات فنی مطلع شدند که ۲ نفر خود را مامور فراجا اعلام و قصد دارند یک شهروند را گروگان و از وی اخاذی کنند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و اقدامات فنی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۲ نفر مامورنما که سوار یک خودرو سمند بودند را شناسایی و قبل از اینکه عمل مجرمانه را انجام دهند دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از متهمین ۲ عدد بیسیم و دستبند فاقد شماره، شوکر و ۲ عدد چاقو کشف شد، تصریح کرد: مامورنماها برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

زراعتیان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فرصت طلبی افراد معلوم‌الحال و مخلان نظم و امنیت جامعه، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

توقیف لندکروز ۲۰۰ میلیاردی قاچاق در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد و بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لامرد با اقدامات فنی از نگهداری سواری تویوتا لندکروز قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ آن منزل یک سواری تویوتا لندکروز خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

لندکروز ۱۵۰ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف لندکروز قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ماموران انتظامی آباده حین گشت‌زنی در حوزه استخفاظی به یک خودرو لندکروز مشکی فاقد پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

محمدرضا رضایی افزود: ماموران در بررسی و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه ارزش خودرو برابر نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیارد  ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع مرتبط معرفی شد.

شکارچی غیرمجاز در داراب دستگیر شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف ۳ لاشه حیوان وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی بخش جنت با همکاری کارکنان اداره محیط زیست از شکار غیرمجاز توسط فردی به هویت معلوم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

علیرضا نوشاد ادامه داد: مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل وی ۳ لاشه بز کوهی را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از عموم شهروندان خواست جهت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از نابودی گونه‌های در حال انقراض و مقابله با شکارچیان غیرمجاز همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

کشف سوخت فاقد مجوز در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد  پاسارگاد در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی دقیق‌تر آن را متوقف کردند.

علی زنگنه‌نیا گفت: پس از هماهنگی قضایی، در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش سوخت را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۲ نفر متخلف به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی و محموله مذکور به نماینده پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha