• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070302401
  • خبرنگار : 50136

مدیر کل سیاسی استانداری آذربایجان‌غربی:

مشارکت فرمانداران در فرآیند سرشماری کشاورزی آذربایجان‌غربی الزامی است

مشارکت فرمانداران در فرآیند سرشماری کشاورزی آذربایجان‌غربی الزامی است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان‌غربی بر مشارکت فرمانداران شهرستانهای استان در فرایند برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: بنا بر صدور فرمان اجرای سرشماری کشاورزی از سوی رئیس محترم، مشارکت فرمانداران در برگزاری سرشماری کشاورزی الزام و تکلیف قانونی است.

مددی،۳ مهرماه در جلسه توجیهی و تبیینی سرشماری کشاورزی سال جاری که با حضور اعضای اجرایی سرشماری و حضور فرمانداران استان به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: آمار و اطلاعات درست و صحیح، زیربنای برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان است و در همین راستا لازم و ضروری است تا هم فرمانداران به عنوان مدیران اجرایی سرشماری کشاورزی در شهرستان و هم سایر عوامل اجرایی شهرستان و هم بهره برداران بخش کشاورزی نهایت همکاری را با آمارگیران و دست اندرکاران برگزاری سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ داشته باشند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز در استان اجرا خواهد شد. 

یوسف زاده اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی در سطح ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۳۶۵۶ آبادی دارای سکنه استان اجرا می شود و بیش از ۵۰۰ نفر مامور آمارگیر و کادر اجرایی در فرآیند برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی استان مشارکت خواهند داشت.

یوسف زاده با اشاره به اینکه حدود ۲۷ درصد از شاغلین استان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در این بخش در رتبه سوم کشور قرار داریم. 

وی فعالیت های مشمول سرشماری کشاورزی را محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha