• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302300
  • خبرنگار : 30147

 مدیر شبکه بهداشت و درمان مطرح کرد

افت شنوایی، بیشترین بیماری‌ ناشی از کار در صنایع زبرخان

افت شنوایی، بیشترین بیماری‌ ناشی از کار در صنایع زبرخان

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته موجب شد که اختلالات و کاهش شنوایی بیشترین آسیبی است که کارگران صنایع این شهرستان را تهدید می‌کند.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیش از ۷۰۰۰ کارگر در صنایع و واحدهای تولیدی این شهرستان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: انجام معاینات مستمر سلامت شغلی کارگران ضمن اینکه برای خود آن‌ها ضروری بوده و تأمین سلامت می‌شود می‌تواند کاهش هزینه‌های تولید برای کارفرما را در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای خدمات بهداشت حرفه‌ای و خدمات بهتر در مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان زبرخان سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار در کشور مرکز طب کار دولتی در شهرک صنعتی خیام زبرخان راه‌اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان انجام معاینات سلامت شغلی کارگران و معاینات ادواری صنایع، صنوف، ادارات دولتی و خصوصی را از اهداف مرکز طب کار دولتی در این شهرستان دانست.

وی در ادامه گفت: به منظور صیانت از سلامت شاغلین صنایع شهرستان، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، بیش از ۷۸۰۰ خدمت به ۱۲۵۰ نفر از شاغلین صنایع، کارگاه‌ها و سازمان‌های شهرستان زبرخان ارائه شده است که نسبت به شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش ارائه خدمات توسط مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان هستیم.

سلیمانی پایش سلامت کارگران و آموزش آنان در خصوص بیماری‌های ناشی از کار را ضروری دانست و اظهار کرد: با افزایش نظارت و بازرسی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شبکه، شاهد ارتقای خدمات بهداشت حرفه‌ای در شهرستان هستیم.

وی در خصوص بیماری‌های شناسایی شده در این مرکز، در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: طی این مدت ۱۴۷ نفر کاهش شنوایی شغلی، ۱۱۴ نفر فشار خون بالا، ۳۱ نفر دیابت و دو نفر مبتلا به اسم شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha