• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070302268
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران:

طمع انسان کشی و خونریزی‌های اسرائیل خونخوار فروکش نکرده است

طمع انسان کشی و خونریزی‌های اسرائیل خونخوار فروکش نکرده است

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد جدی از استمرار حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و محکوم کردن اقدامات رژیم جعلی اسرائیل در کشتار مسلمانان فلسطینی و باز کردن جبهه جدیدی در مناطق جنوبی لبنان، گفت: متأسفانه هنوز طمع انسان کشی و خونریزی‌های اسرائیل خونخوار فروکش نکرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با یادآوری روزهای مهم تقویم رسمی کشور، به سالگرد اجرای عملیات ثامن‌الائمه(ع) در پنجم مهر ۱۳۶۰ با هدف شکست حصر آبادان اشاره کرد و در این باره گفت: این روزهای مهم در تاریخ دفاع مقدس در اذهان همه ملت ما روزی بیاد ماندنی است؛ چرا که پس از آغاز حملۀ نظامی عراق و حصر آبادان، امام ‌خمینی(ره) با صدور فرمان به نیروهای مسلح تأکید کرد که محاصره آبادان باید شکسته شود و در نهایت پس از ۴۲ ساعت عملیات، نخستین موفقیت سرنوشت‌ ساز ایران در جنگ تحمیلی رقم خورد.

وی در ادامه بر اهمیت نقش گردشگری و جهانگردی و تأثیرات آن بر فرهنگ، اقتصاد، و محیط زیست در سراسر جهان تأکید کرد و نامگذاری ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) به نام روز جهانی جهانگردی را به همه فعالان این صنعت تبریک گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز ناراحتی از وقوع حادثه دلخراش انفجار معدن طبس، فوت حدود ۳۶ نفر از هموطنان و کارگران این معدن را به پیشگاه ملت ایران و خانواده‌های آنان را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز از سرنوشت ۱۲ نفر از کارگران محبوس و مفقود شده بی‌خبریم، بر رعایت و افزایش شاخص‌های حفاظتی، ایمنی و امنیت معادن کشور در حفظ و صیانت جان کارگران تأکید کرد.

وی با انتقاد جدی از استمرار حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و محکوم کردن اقدامات رژیم جعلی اسرائیل در کشتار مسلمانان فلسطینی و باز کردن جبهه جدیدی در مناطق جنوبی لبنان، اظهار کرد: متأسفانه هنوز طمع انسان کشی و خونریزی‌های اسرائیل خونخوار فروکش نکرده؛ بلکه ما شاهدیم در چند روز اخیر علاوه بر بمباران‌های مناطق مسکونی غزه و مدارسی که مأمنی برای آوارگان فلسطینی بود دست به گسترش جنگ در منطقه کرده و بمب‌های آمریکایی را بر سر مردم بی دفاع فلسطین و لبنان فرود آورده است.

چمران با تأکید بر اینکه کسانی که به شهادت رسیدند، به طور کلی مردم عادی منطقه هستند، تأکید کرد: طبق آمار منتشر شده در این حملات ۴۹۲ شهید و بیش از ۱۶۴۵ نفر زخمی شدند که تعداد زیادی از شهدا کودکان و زنان لنبانی هستند.

وی خطاب به دولت‌های آزادیخواه و سران کشورهای اسلامی گفت: انتظارمان از دنیا و حکومت‌های اسلامی بیش از این است؛ باید همه کشورهای اسلامی در مقابل این قتل عام‌ها واکنش عملی نشان دهند و تنها به نشست‌ها و بیانیه‌ها اکتفا نکنند؛ چراکه بر این باوریم صدور بیانیه‌ها تأثیر چندانی نداشته است. از این رو امیدواریم به لطف الهی و ملت‌های مسلمان و همکاری مردم دنیا عمر رژیم منحوس اسرائیل به زودی به پایان برسد و آثار این غده سرطانی از منطقه زدوده شود.

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه تاکسی‌داران خودروهای برقی در مقابل ساختمان شورای شهر تهران و شهرداری اقدام به اعتراض کرده و تقاضای عمل به وعده‌ها را داشتند؛ در واکنشی ضمن محق دانستن خواسته این تاکسی‌داران خودروهای برقی گفت: رقم این تاکسی‌های برقی آنقدر بالاست که ما هم نمی توانیم با قرض گرفتن، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم چه برسد به تاکسیران.

وی با اعلام این خبر که قرار بود شهردار تهران با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند، تأکید کرد: تاکسیرانی و شهرداری در این خصوص تسهیلاتی را پیش بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می‌کند. اما مهمترین بخش تسهیلاتی است که باید به تاکسیرانان تعلق می‌گرفت؛ همان ۴۵۰ میلیونی است که طبق قانون از محل ماده ۱۲ باید تأمین می‌شد که این موضوع بر عهده وزارت نفت است و باید بپردازد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت نفت در خصوص ارائه تسهیلات دلایلی مطرح کرده که باید مورد بررسی قرار گیرد خطاب به دولت گفت: باید دوستان دولت و وزارت نفت در این زمینه چاره اندیشی کرده و به وعده‌های خود عمل کنند؛ شهرداری هم قول داده مسئله را حل کند از این رو باید تحرک بیشتری داشته باشد؛ اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی توانند خرید کنند و این صریح و روشن است. 

وی ادامه داد: تاکسیرانان شعارهایی علیه شورا می دادند؛ اما ارتباطی به شورا ندارد و وزارت نفت باید رقم را بپردازد. تاکسیرانان بدانند ما هم موضوع را دنبال می کنیم؛ اما دست شورا و شهرداری نیست.

چمران در خصوص ساخت و ساز در محوطه دانشگاه تهران نیز تاکید کرد: ما از دانشگاه تهران و چند تن از اساتید آن سؤال کردیم و گفتند چنین ساخت و سازی وجود ندارد. دوستان دانشگاه ناراحت بودند که گفته شده درختان را در جرز دیوار می گذارند. 

وی افزود: وقتی چیزی می گوییم باید از قبل در مورد آن تحقیق کنیم؛ ما مسئولیم نه کسانی که در سایت ها مطلبی منتشر می کنند. وقتی میکروفن روشن می شود؛ میکروفن شخصی نیست و صدای شهر است و می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من از شهردار منطقه ۶ پرسیدم و گفت چیزی ندیده است، افزود: از دفتر دانشگاه تهران و معاون فنی و عمرانی دانشگاه هم سؤال کردم و چیزی در این زمینه نمی دانستند. خواهش من این است ابتدا سوال کنیم سپس در صحن شورا مطرح شود و از صحت آن مطمئن باشیم چون به ما آسیب می زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha