• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403070302195
  • خبرنگار : 71658

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد

حدود ۳۰ هزار مورد مشکوک «آبله میمونی» در سال جاری در آفریقا ثبت شده است

حدود ۳۰ هزار مورد مشکوک «آبله میمونی» در سال جاری در آفریقا ثبت شده است
عکس: رویترز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد نزدیک به ۳۰ هزار مورد مشکوک ابتلا به «ام پاکس» (آبله میمونی) از ابتدای سال جاری تاکنون در آفریقا گزارش شده است که بیشتر آنها در جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است.

به گزارش ایسنا، این آژانس بهداشتی سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد در این بازه زمانی بیش از ۸۰۰ نفر در سراسر این قاره به دلیل ابتلا به ام پاکس جان خود را از دست دادند. بروندی نیز تحت تأثیر شیوع فزاینده ای قرار گرفته است.

ام پاکس می تواند از طریق تماس نزدیک پخش شود. معمولا خفیف است اما در موارد نادر کشنده است. معمولاً علائمی شبیه آنفلوآنزا و ضایعات چرکی در بدن ایجاد می کند.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت ارقام مقایسه ای از سال های گذشته ارائه نشده است. آژانس بهداشت عمومی اتحادیه آفریقا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۴ هزار و ۹۵۷ مورد ابتلا و ۷۳۹ مورد مرگ ناشی از این بیماری از هفت کشور درگیر با این بیماری گزارش شده است که افزایش ۷۸.۵ درصدی موارد جدید از سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

به گزارش رویترز، بنابر اعلام گزارش سازمان جهانی بهداشت از ژانویه تا ۱۵ سپتامبر امسال ۲۹ هزار و ۳۴۲ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری و ۸۱۲ مورد مرگ در سراسر آفریقا گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت در مجموع ۲۰۸۲ مورد تایید شده در سراسر جهان تنها در ماه اوت گزارش شده است که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۲ میلادی است.

روز شنبه، صندوق بیماری همه گیر بانک جهانی اعلام کرد ۱۲۸.۸۹ میلیون دلار به ۱۰ کشور آفریقایی برای کمک به مبارزه با شیوع این بیماری کمک می کند.

افزایش موارد ابتلا به ام پاکس در ۲۰۲۲ در اروپا و ایالات متحده و خارج از مناطقی که این بیماری در آنها بومی است، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا در ژوئیه ۲۰۲۲ یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین‌المللی اعلام کند؛ بالاترین زنگ خطری که می تواند به صدا درآید. با این حال، این هشدار در ماه مه ۲۰۲۳ به پایان رسید اما این سازمان به مردم توصیه کرد که همچنان مراقب باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha