• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070301985
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدنجوی طبس بی وقفه ادامه دارد

تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدنجوی طبس بی وقفه ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش‌ها برای تعیین تکلیف بلوک C معدنجوی طبس بی وقفه و مستمر ادامه دارد.

جواد قناعت امروز سه شنبه ۳ مهر اظهار کرد: شاهد حادثه تلخی در معدن زغالسنگ شرکت معدنجوی طبس بودیم که متأسفانه موجب جان باختن جمعی از کارگران عزیز و خدوم این شرکت شده است.

وی با اشاره به اینکه از شنبه شب تاکنون نیروهای امدادی در محل حادثه معدن مستقر هستند و کار را به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌کنند، افزود: حادثه در دو بلوک B و C رخ داده و تاکنون در بلوک B تخلیه کامل انجام شده است.

استاندار ادامه داد: در بلوک C هم که انفجار اصلی در آنجا بوده اکنون هشت گروه پنج نفره HSE که از گروه‌های امداد و نجات مخصوص شرکت‌های زغال‌سنگ می‌باشند، مشغول کار هستند تا عملیات امداد و نجات را کامل کنند.

قناعت گفت: از عصر یکشنبه تا عصر دوشنبه به خاطر تراکم بالای گاز در تونل معدن روند کار به کندی پیشرفت رفت و باید ایمنی کامل و آواربرداری صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر در بلوک C محبوس شدند که تا ظهر دوشنبه پیکر ۶ کارگر به بیرون از معدن منتقل شد، افزود: ۱۳ کارگر دیگر در داخل معدن باقی مانده بودند که ساعاتی قبل پیکر ۲ کارگر دیگر از بلوک C به بیرون منتقل شد و اکنون۱۱ کارگر دیگر همچنان محبوس هستند.

استاندار با تأکید بر اینکه کار امداد و نجات همچنان ادامه دارد، گفت: تمام تلاش بر این است که امروز سه شنبه تکلیف بلوک C را هم مشخص کنیم و اگر همین روند ادامه پیدا کند اتمام عملیات امداد و نجات را اعلام کنیم.

قناعت از تلاش‌های گروه‌های امدادی و صدا و سیما و رسانه‌ها در انعکاس اخبار این حادثه قدردانی کرد و افزود: به خانواده‌های داغدار این مصیبت، تسلیت می‌گویم و امید است با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد دیگر شاهد این حوادث تلخ در این منطقه و سایر مناطق معدنی کشور نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha