• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403070301823
  • خبرنگار : 71145

۵۰۰ شهید طی حملات صهیونیست‌ها در لبنان/ مقاومت پایگاه‌ها و مواضع اشغالگران را درهم کوبید

۵۰۰ شهید طی حملات صهیونیست‌ها در لبنان/ مقاومت پایگاه‌ها و مواضع اشغالگران را درهم کوبید

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید. در حالی که حزب‌الله با موشک سنگین به سمت چندین هدف و مقر نظامی صهیونیست‌ها حمله کرد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در لبنان به عملیات حمایتی از غزه و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در لبنان ادامه می‌دهد و فرودگاه نظامی «مگیدو» در غرب «العفوله» را سه بار و همچنین پایگاه «رامات دیوید»، « عاموس» و کارخانه مواد منفجره را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که سپیده دم روز سه شنبه از جنوب لبنان به سمت الجلیل چندین موشک شلیک شد.

حمله موشکی به حیفا

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به ارتش اشغالگر نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در چندین منطقه شمال اراضی اشغالی و همچنین جنوب و شرق حیفا خبر داد و نسبت به حملات موشکی مجدد به آنجا هشدار داد.

حدود ۵۰۰ شهید طی حملات صهیونیست‌ها در لبنان/ مقاومت پایگاه‌ها و مواضع اشغالگران را درهم کوبید
حملات در مرز لبنان و اسرائیل

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی بامداد امروز اعلام کرد که فرودگاه نظامی مگیدو در غرب شهر العفوله در شمال اراضی اشغالی را سه بار متوالی با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» در حمایت از غزه و در دفاع از لبنان و مردم آن هدف قرار داد.

این حزب همچنین اعلام کرد که پایگاه و فرودگاه رامات دیوید در جنوب شرقی حیفا را با «فادی ۲» بمباران کرده است که بزرگترین پایگاه در منطقه شمالی و یکی از سه پایگاه اصلی هوایی رژیم صهیونیستی است و این پایگاه یک مکان استراتژیک در نزدیکی خطوط رویارویی اسرائیل با لبنان، سوریه و کرانه باختری اشغال کرده است.

بعداً حزب‌الله گفت که پایگاه «عاموس» را با موشک «فادی ۱» و کارخانه مواد منفجره در منطقه «زخرون» که ۶۰ کیلومتر با مرز فاصله دارد را با موشک «فادی ۲» بمباران کرده است.

حزب‌الله اعلام کرد: موشک فادی در جنگ سال ۲۰۰۶ وارد خدمت شد و ۲ روز پیش برای اولین بار در این رویارویی برای بمباران اهداف اسرائیل استفاده گردید.

رسانه‌های عبری نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در جولان شمالی از جمله العفوله، جنجار، یافه ناصره، میگدال حعیگ، مزراع و مناطق وسیعی از الجلیل و حیفا خبر دادند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرتاب حدود ۲۰ موشک به سمت مرج بن عامر در شلیک‌های موشکی اخیر حزب‌الله را رصد کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه گزارشی مبنی بر تلفات جانی گزارش نشده است، گفت که در حال بررسی مکان‌هایی است که راکت‌ها و ترکش‌ها در منطقه ناصره و المرج اصابت کرده‌اند، اما موشک‌ها در برخی نقاط خسارت‌های مالی وارد کرده است.

بخش امدادی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تیم‌هایش پس از گزارش‌هایی مبنی بر مجروح شدن برخی، برای جستجوی مکان‌ها در الجلیل سفلی رفتند.

حدود ۵۰۰ شهید طی حملات صهیونیست‌ها در لبنان/ مقاومت پایگاه‌ها و مواضع اشغالگران را درهم کوبید
عملیات حزب‌الله

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه‌ای از اتاق عملیات وزارت جنگ گفت که این رژیم پس از انجام بزرگترین حمله هوایی به لبنان از هشت اکتبر 2023، «در آستانه روزهای پیچیده قرار دارد».

نتانیاهو در اتاق عملیات

وی ادامه داد: من قول دادم که توازن قوا را در شمال تغییر دهیم و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می‌دهیم.

طبق گزارش رسانه‌های عبری نتانیاهو از ساعات بامداد در مقر نیروی هوایی در وزارت جنگ در تل‌آویو ماند تا حملات به لبنان را پیگیری کند.

اما مقاومت اسلامی لبنان دیروز دوشنبه عملیات‌های متعددی را علیه اماکن، پایگاه‌ها و استقرار «ارتش» رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

وزارت بهداشت لبنان شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان از صبح روز دوشنبه «۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر از جمله زنان، کودکان و امدادگران زخمی شدند». در بین شهدا ۳۵ تن کودک هستند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این حملات بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را هدف قرار دادند.

همچنین «عباس الحلبی»، وزیر آموزش و پرورش لبنان از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور امروز خبر داد. مقامات تصمیم گرفتند موسسات آموزشی را برای پناه دادن به آوارگان در نتیجه شدیدترین بمباران اسرائیل در لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ اختصاص دهند.

ارتش اشغالگر از صبح روز دوشنبه صدها حمله هوایی به جنوب و شرق لبنان انجام داده است و سخنگوی این رژیم مدعی شد پس از رصد تحرکات حزب‌الله برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی، این حمله را «حمله پیشگیرانه» دانست.

همچنین در گزارشی که شامگاه دوشنبه اعلام شد ارتش اشغالگر گفت به ۱۳۰۰ هدف در سراسر لبنان حمله کرده است و خاطرنشان کرد که بیش از ۶۵۰ سورتی حمله را در ۲۴ ساعت انجام داده است.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش اشغالگر اعلام کرد که عملیات نظامی در لبنان «تیرهای شمال» نامیده شده است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری نوشتند: چند شرکت هواپیمایی امروز از لغو پروازهای خود به و از مقصد اسرائیل را لغو کردند که از جمله آنها «ویز»، «ایوریا»، «بریتیش ایرویز» و «آذربایجان ایرلاینز» تا اواسط اکتبر آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha