• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070201715
  • خبرنگار : 50189

لزوم ایجاد وحدت برای مقابله با جنگ شناختی

لزوم ایجاد وحدت برای مقابله با جنگ شناختی

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس هشت سال با تمام دنیا جنگیدیم و با وحدتی که داشتیم پیروز شدیم، گفت: امروز با توجه به پیچیدگی که جنگ شناختی دارد این وحدت نیاز اساسی کشور است.

 سردار محمدعلی نظری امروز دوم مهرماه در مراسم تودیع ومعارفه مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، اظهار کرد: دفاع مقدس، دفاع از ناموس، خاک و همه دارایی‌های نظام و کشور بود.

به گفته وی، در دوران هشت سال دفاع مقدس همه اقوام، سلایق و همه مذاهب دور هم جمع شدند و با یک وحدت و حضور همه جانبه از خاک و ناموسمان دفاع کردند، در دفاع مقدس پیروز شدیم اگر چه شهیدان زیادی دادیم ولی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم در صورتی که در دوره ۲۵۰ ساله قبل از انقلاب، بعضی از پادشاهان چندین میلیون کیلومتر مربع از بهترین نقاط کشور را به راحتی به دشمن دادند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هشت سال با تمام دنیا جنگیدیم و با وحدتی که داشتیم پیروز شدیم، گفت: امروز با توجه به پیچیدگی که جنگ شناختی دارد این وحدت نیاز اساسی کشور است.

وی با اعلام اینکه ما خادم هستیم و مسئولیتی را برعهده‌ ما گذاشته‌اند، بیان کرد: وظیفه داریم که گذشته را سرمشق قرار دهیم و با وحدت و همدلی جلوی ناملایمات و در مقابل هجمه‌هایی که در فضای مجازی است بایستیم تا شرمنده خون شهدا نشویم.

حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد انسانیت و حبس نفسانیت

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه محل رشد انسانیت و به زندان کشیدن و حبس نفسانیت هستند، گفت: هر چه فرد بتواند انسانیتش را بارور و نفسانیتش را کاملا خاموش کند، در حوزه علمیه موفق است.

 حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در این مراسم گفت: در حوزه‌های علمیه، جنگ عجیبی وجود دارد، جنگی که هر روز هست و این درگیری ختم ندارد و لحظه‌ای دشمن به آن‌ها آرامش نمی‌دهد و باید بتوانند به نحو احسن آن را مدیریت کنند و آن جنگ، جنگ انسانیت و نفسانیت است.

به گفته وی، همه تلاش در حوزه‌های علمیه این است که انسانی که انسانیت آن در آغاز فعلیت چندانی ندارد آن را به فعلیت برساند و انسان تربیت کند ولی در مراکز علمی متفاوت است و علم و تخصص حرف اول را می‌زند ولی علم و تخصص به تنهایی فرآیندیش انسان نیست و انسانیت انسان باید بارور شود لذا اگر کوهی از اصطلاحات را هم یاد بگیریم، اما در میدان انسانیت ورود نکنیم ارزش چندانی ندارد.

به گزارش ایسنا، با اهدای لوح سپاس از زحمات سرکار خانم فقیه مدیر سابق حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان تجلیل شد و حکم سرکار خانم معین الدینی به مدیر جدید حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان به وی اعطا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha