• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403070201514
  • منبع : بنیاد مستضعفان

حسین دهقان در جمع خبرنگاران اعلام کرد

برنامه بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت از مناطق قرمز آموزشی

برنامه بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت از مناطق قرمز آموزشی

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از برنامه این بنیاد برای رفع محرومیت از نقاط قرمز آموزشی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین دهقان در حاشیه مراسم بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقاء عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی این بنیاد برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در حال حاضر کار علمی دقیقی صورت گرفته که وضعیت به اصطلاح آموزش تحصیلی افراد در مناطق مختلف کشور مشخص شود که بر اساس این مطالعه، مناطقی وجود دارند که وضعیت قرمزی دارند؛ یعنی یا کیفیت محل به اصطلاح مدرسه یا تجهیزات و ابزار آنها یا حتی نداشتن معلم و همچنین عدم وجود دسترسی‌ها در آن مناطق منجر به این شده تا افراد نتوانند به تحصیل خود ادامه دهند؛ لذا این موارد را مورد شناسایی قرار دادیم و در حال برنامه‌ریزی آموزشی برای آنها هستیم و ابتدا این افراد به صورت دور آموزی و با کمک فضای مجازی و هوش مصنوعی، تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 

وی یادآور شد: هم اکنون در بنیاد ۳۲۲ منطقه را تحت پوشش خود گرفته‌ایم تا در راستای رفع محرومیت در آموزش، سلامت، مهارت آموزی و اشتغال و تامین زیرساخت‌هایی مانند آب و مراکز درمانی به آنها کمک کنیم هرچند تامین و تجهیز زیرساخت‌ها جزو وظایف دولت است.

رئیس  بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: در همه استان‌ها با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و معتمدین محلی شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم و  مناطق قرمز شناسایی شدند. در این بررسی مناطقی که امکانات و تجهیزات کافی ندارد، مشخص شد تا به نوعی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برنامه ریزی شود.

وی افزود: ما در هر منطقه یک مرکز نمونه را تجهیز کردیم و بقیه مدارس هم رسیدگی می‌شود. تلاش می‌کنیم همه افراد بتوانند از برنامه‌های محتوایی قوی بهره‌مند شوند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، دهقان در مورد ارتباط بنیاد با دولت چهاردهم و تفاوت همکاری‌ها با دولت قبل نیز عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند کدام دولت سر کار باشد. ما تلاش داریم برای همه مناطق محروم کشور یک دسترسی آموزشی عادلانه فراهم کنیم و دولت‌ها هم معمولا از این طرح‌ها استقبال می‌کنند زیرا قرار نیست ما جای آنها بنشینیم و در کار آنها مداخله کنیم.  ما بیش از ۳۰۰ منطقه را تحت پوشش داریم و در زمینه‌های آموزش، سلامت و مهارت دانش آموزان کار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha