• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070201461
  • خبرنگار : 50259

چاپ دو کتاب از آثار شهدای شهرستان گلپایگان

چاپ دو کتاب از آثار شهدای شهرستان گلپایگان

ایسنا/اصفهان فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان گفت: دهیاران و شهرداران در نصب المان و تمثال مبارک شهدا همت بیشتری به کار بندند.

سرهنگ سید عباس میرکریمی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس در طول تاریخ انقلاب اسلامی یک قله  و کارنامه‌ای سراسر رشادت، فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی است. وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح، مردمی و بسیج در دفاع مقدس آشکار است، برخی افراد مانند بنی‌صدر که می‌خواستند این وحدت وجود نداشته باشد و خیانت‌هایی را در ابتدای جنگ به کشور کردند توسط مردم کنار گذاشته شدند و پس از آن شاهد پیروزی‌هایی در عملیات‌ها بودیم و در همان زمان قرارگاه مشترک بین سپاه و ارتش شکل گرفت.

وی عملیات غرورآفرین والفجر را یکی از بزرگترین افتخارات مردم در دفاع مقدس دانست و در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گلپایگان، ادامه داد: جهش تولید با مشارکت مردم شعار امسال بود که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان نیز در همین راستا خواهد بود. بسیج یک نیروی مردمی است، بنابراین کل برنامه‌ها با نظرات و خواسته‌های مردم اجرا می‌شود. تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح برای ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن، تبیین نقش حماسی آحاد ملت ایران در دفاع مقدس در برابر استکبار و صهیونیست جهانی، نهادینه‌سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در جامعه با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین نقش ایستادگی و مقاومت در تأمین اقتدار  و... از راهبردهای برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان، گفت: در آستانه برگزاری کنگره شهدای ۲۴ هزار شهید استان اصفهان هستیم که پیش از آن باید همایش لازم در شهرستان برگزار شود، همچنین آثار شهدا باید جمع‌آوری و تبدیل به کتاب شود در همین راستا تاکنون دو کتاب از آثار شهدای گلپایگان چاپ شده است. نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و اماکن به نام شهدا از دیگر اقداماتی است که باید در سطح شهر انجام شود. علاوه بر این دهیاران و شهرداران در نصب المان و تمثال مبارک شهدا همت بیشتری به کار بندند.

سرهنگ میرکریمی افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند، اختصاص قیر رایگان، ساخت و بازسازی منزل محرومان، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، توجه به دانش آموزان کمتر برخوردار در زمینه‌های مختلف و... توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام شده است. از اصحاب رسانه می‌خواهیم که با به تصویر کشیدن این اقدامات خیرین را به سمت کارهای جهادی سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha