• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070201443
  • خبرنگار : 50455

افتتاح اولین مرکز جامع روانشناسی ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح در قم

افتتاح اولین مرکز جامع روانشناسی ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح در قم
عکس تزئینی است

ایسنا/قم مرکز مشاوره شمیم کریمه با حضور فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران و مسئولین استانی افتتاح شد.

در این مراسم سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) ضمن تبریک اعیاد و هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیروهای مسلح در استان است، عنوان کرد: ما در این مرکز از ظرفیت حضور مشاوران حوزه علمیه برخوردار هستیم و در تلاشیم تا مشاوره‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود تنها بر اساس داده‌های غربی نباشد و مشاوره‌های ما آمیخته به مفاهیم و دستورات اسلامی باشد.

مهدی داودی مسئول معاونت امور خانواده سپاه استان قم نیز گفت: این مرکز با حمایت‌های سردار موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) و مجموعه‌ها و معاونت‌های سپاه استان برپا شده است و هدف از تشکیل این مرکز ارائه خدمات در حوزه‌های مشاوره‌ای، آموزش و آگاهی بخشی و حمایت همه جانبه در موضوعات مختلف است.

داودی گفت: این مرکز 134 مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیروهای مسلح در سطح کشور و اولین مرکز در استان قم است.

وی اظهار کرد: درمان و تشخیص اضطراب، افسردگی، ترس و پرخاشگری، اختلالات یادگیری، نقص توجه، تشخیص و درمان اختلال شخصیت، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق و بعد از آن، آموزش‌های عمومی مثل فرزند پروری، همسرداری، سبک زندگی، افزایش جمعیت، استعدادیابی از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است.

داودی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در این مرکز به آن توجه داریم حفظ حقوق مراجعین است و در این زمینه درمانگران ما تلاش می‌کنند تا با رویکرد انسان گرایانه و در جهت حفظ حریم خصوصی آن‌ها اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: مجموعه ما در این مرکز علاوه بر درمان بر آموزش تاکید دارد و یکی از اهداف ما دانش آموزی و مهارت افزایی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد است.

داودی در پایان از عقد قرارداد با بیمه کل نیروهای مسلح جهت کاهش هزینه‌های درمانی و مشاوره‌ای خانواده‌های نیروهای مسلح خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۵:۳۵

خشونت مادر و بن و ریشه همه مشکلات و معضلات هست ای کاش خدمات مشاوره و روان شناسی علمی و بی طرفانه و افزایش می یافت.مسائل روانی هزینه های سنگین مالی و اقتصادی بر دوش دولت ها و مردم می گذارند.ای کاش جامعه عاری از خشونت داشتیم و به همدیگر مهر می ورزیدیم