• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201387
  • خبرنگار : 50972

اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد افتتاح شد

اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد افتتاح شد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد با بیان اینکه قطعاً اگر به دنبال پیشرفت و توسعه در هر زمینه‌ای هستیم، باید تمام توجهمان به آموزش و پرورش باشد، از افتتاح اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد خبر داد.

محسن داوری در آئین افتتاح اولین مدرسه به روش صنعتی‌سازی در کشور که امروز دوشنبه دوم مهر ماه در آموزشگاه ۱۲ کلاسه «علوی ۱۳  آبان» مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این شهر به دلایل زیادی از جمله کوتاهی مسئولان در ایجاد برخی امکانات دچار رنج است که کمبود فضای آموزشی یکی از این مشکلات بوده و شایسته این شهر با این ظرفیت نبوده و نیست. به لطف خدا امروز شاهد ساخت و افتتاح این مدرسه و همچنین مدارس دیگر در مناطق حاشیه شهر مشهد هستیم.

وی ادامه داد: با عنایت و توجه امام رضا(ع) و همت والای مردان بزرگی در عرصه مدرسه‌سازی، مشکل کمبود مراکز آموزشی در حال مرتفع شدن است و علی‌رغم نقدهای فراوانی که به بخش‌های مختلف دارم، اما تحولی این چنینی در حوزه ساخت مدرسه در شهر مشهد تحسین برانگیز است.

فرماندار مشهد بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت که جهادگران عرصه نوسازی و ساخت مدرسه از  مدافعان ۸سال دفاع مقدس، وظیفه سنگین‌تری را عهده‌دار شده‌اند که در این مسیر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، مجموعه‌ای نمونه است؛ چراکه در این شهر برای تکمیل پروژه یک مدرسه باید هفت خان رستم را طی می‌کردیم، همچنین خیران مدرسه‌ساز از این فرآیند در رنج بودند ولی هم‌اکنون با تلاش‌های اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، این مسیر تسهیل شد تا این مدرسه در بهترین زمان و کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رسید.

داوری با توصیه به تمامی دانش‌آموزان برای مطالعه سرگذشت و آشنایی بیشتر با مکتب امام(ره)، گفت: از ارگان‌ها و دستاوردهای امام خمینی(ره)، ایجاد بنیاد مستضعفان بود تا مناطق محروم و کم‌برخوردار بتوانند از سرمایه‌های کشور استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این مدرسه تنها با کمک یک ارگان ایجاد نشده بلکه بنیاد مستضعفان نیز در این راستا یاری‌رسان بوده است. این بنا با دقت، سرعت، نوآوری و تکنولوژی جدیدی در کوتاه‌ترین زمان و با پیشرفته‌ترین امکانات ساخته شده است.

داوری ضمن تقدیر از تلاش‌های آموزش و پرورش، عنوان کرد: قطعاً افرادی که در حوزه آموزش و پرورش خدمت می‌کنند مجاهد در راه خدا هستند و این افراد هر لحظه دغدغه‌مندانه در حال انجام عملیات بوده تا این کلاس‌ها برای آموزش فراهم شود.

فرماندار مشهد افزود: فعالیت‌ها و پروژه‌ها در این مسیر طوری بوده که می‌توان از آن به عنوان ایجاد تحول یاد کرد، تحولی عظیم که در سال‌های آینده نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد بیشتر به چشم خواهد آمد. 

داوری ادامه داد: قطعا اگر به دنبال پیشرفت و توسعه در هر زمینه‌ای هستیم، باید تمام توجه‌مان به آموزش و پرورش باشد. نسل امروزه ، نوجوانان و جوانان این خاک به مراتب استعدادهای بالاتری نسبت به نسل‌های پیشین دارند که آینده کشور را در دست خواهند گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: قدر این فرصت را بدانید. فضای مجازی با ترویج قدرنشناسی باعث شده تا انسان امروزه همیشه مطالبه‌گر باشد و فضا را به گونه‌ای مسموم کرده تا قدرشناسی کمتر انجام می‌شود. این فرصت را غنیمت شمرده تا در آینده در پشت تریبون‌ها چنان تصمیم بگیرید که دنیا به شما احسنت بگوید؛ آینده این نظام به دست شما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha