• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070201334
  • خبرنگار : 71129

ممنوعیت استفاده از واژه‌های «نسل کشی» و «آپارتاید» در کنفرانس حزب کارگر انگلیس

ممنوعیت استفاده از واژه‌های «نسل کشی» و «آپارتاید» در کنفرانس حزب کارگر انگلیس

حزب کارگر انگلیس استفاده از واژه‌های «نسل کشی» و «آپارتاید» را که به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها اشاره دارد در بروشورهای نشستی مربوط به کنفرانس سالانه این حزب در لیورپول منع کرده است.

به گزارش ایسنا، آغاز این کنفرانس با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از حامیان فلسطین در سراسر شهر لیورپول بود و آنها مخالفت خود را با فروش سلاح از سوی لندن به رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، «کیم جانسون» از اعضای حزب کارگر انگلیس در جمع حامیان فلسطین حاضر شد اما شرکت کنندگان با شعار «از حزب کارگر برو گمشو» از او استقبال کردند.

کارزار همبستگی با فلسطین نیز فاش کرد که مدیران و برنامه‌ریزان حزب کارگر انگلیس اجازه استفاده از واژه‌های «نسل کشی» و «آپارتاید» را در بروشورهای مربوط به یک نشست در حاشیه این کنفرانس که امروز (دوشنبه) قرار است برگزار شود، نداده‌اند.

در این نشست اعضای گروه‌های حامی فلسطین به همراه چند نفر از اعضای حزب کارگر حضور دارند اما واژه‌ها و عبارت‌هایی مانند «عدالت برای فلسطین»، «پایان نسل کشی» و «پایان آپارتاید» نباید در این نشست استفاده شود.

«بن جمال»، مدیر کارزار همبستگی فلسطین نیز گفت: «فکر می‌کنم آنچه مشخص است، ناکامی رهبری حزب در رسیدگی به علل اصلی خشونت فعلی است که در فلسطین اتفاق می‌افتد. می‌گوید می‌خواهد خشونت پایان یابد، می‌گوید آتش‌بس می‌خواهد اما در اصل اینطور نیست. نمی‌پذیرد که اسرائیل مرتکب جنایت آپارتاید شده است، حکمی که دیوان بین‌المللی دادگستری صادر کرده است. اکنون اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری، محاکمه می‌شود که قابل قبول بودن پرونده آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده است را پذیرفته است.»

وی ادامه داد: حزب کارگر هنوز می‌خواهد با اسرائیل به صورت عادی و نرمال رفتار کند چون اسرائیل، متحدی مهم است.

رویداد دیگری که قرار است امروز برگزار شود، تحت عنوان «عصر دفاعی جدید» است که توسط شرکت «نورث روپ گرومن» برگزار خواهد شد. این شرکت تسلیحات و سیستم‌های موشکی ارتش رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

حزب حاکم کارگر اوایل سپتامبر ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد اما بسیاری از اعضای حزب خواستار تعلیق بیشتر هستند و در نظرسنجی اخیر نیز سه چهارم اعضای حزب کارگر خواستار ممنوعیت کامل ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha