• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070201302
  • خبرنگار : 50214

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه خواستار شد؛

اهتمام مسئولان به بهبود امکانات درمانی دانشگاه یزد و سراهای دانشجویی آن

اهتمام مسئولان به بهبود امکانات درمانی دانشگاه یزد و سراهای دانشجویی آن

ایسنا/یزد دبیر کل شورای صنفی دانشگاه یزد با اشاره به پاره‌ای از مشکلات آموزشی، درمانی و رفاهی دانشجویان این دانشگاه، از مسئولان مربوطه خواست با توجه به استقرار پنج هزار دانشجو در خوابگاهای این دانشگاه، نسبت به ایجاد یک درمانگاه شبانه‌روزی مجهز به آمبولانس در این دانشگاه مبادرت کنند.

«علی رنجبر دستنائی» ضمن بیان این که دانشگاه یزد با بیش از ۱۳ هزار دانشجو جزو دانشگاه‌های بزرگ کشور به شمار می‌آید، گفت: گستردگی فعالیت دانشگاه یزد، دشواری‌های بیشتری را در حوزه‌های مدیریتی، آموزشی و رفاهی ایجاد می‌کند.

وی مشکلات صنفی دانشگاه را به سه بخش عمده‌ی آموزشی، درمانی و رفاهی دسته بندی کرد و در رابطه با عمده مشکلات حوزه آموزش دانشگاه، اظهار کرد: آموزش تئوری در دانشگاه با قوت و اقتدار حداکثری در جریان است هرچند که در سال‌های اخیر به سمت ارتباط با صنعت پیش رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت گسترده صنعت در استان یزد انتظار می‌رود صنایع داخلی استان با برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت در طول سال تحصیلی، ضمن برخورداری از ظرفیت دانشجویان، حداقل آشنایی لازم دانشجویان با صنعت در حین تحصیل تئوری را فراهم آوردند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه یزد از کمبود تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در دانشگاه نیز گلایه و عنوان کرد: آزمایشگاه‌های دانشکده‌های علوم پایه و فنی و مهندسی در موارد بسیاری با کمبودهای شدید روبرو هستند و متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای صنفی دانشگاه، تاکنون اقداماتی کافی در راستای حل این مشکل انجام نشده است.

وی ضمن اشاره به امکانات درمانی ضعیف دانشگاه و سراهای دانشجویی آن، خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد بیش از پنج هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و با وجود این که خوابگاه‌های آن نیاز مبرم به یک درمانگاه شبانه روزی و استقرار یک ماشین آمبولانس به صورت ۲۴ ساعته در راستای ارائه خدمات درمانی به موقع و مطلوب با قیمت‌های متناسب با وضعیت دانشجویان دارد از این امکان محروم است.

وی به رخدادهای تلخ پیش آمده پزشکی در گذشته اشاره و ابراز کرد: متاسفانه در ترم گذشته حوادث تلخی به علت نبود درمان به موقع جهت دانشجویان در دانشگاه روی داد در حالی که اگر امکانات لازم فراهم بود تا حد زیادی از وقوع پیامدهای جدی آن کاسته می‌شد.

رنجبر دستنائی از تلخ و تلخ‌تر شدن کام دانشجویان به دلیل امکانات فرسوده حمل و نقلی دانشگاه و نبود حمایت مسئولین شهری و استانی در این مورد به عنوان عمده مشکل خدماتی رفاهی دانشجویان دانشگاه یزد خبر داد و تصریح کرد: اتوبوس‌های فعال در مسیرهای پرتردد دانشگاه و خوابگاه‌ها از استانداردهای حداقلی نیز برخوردار نیستند و لازم است اهتمام بیشتری به این حوزه برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار انجام شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه یزد به درآمدهای کم مشاغل دانشجویی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته مجوز کار برای دانشجویان خوابگاهی صادر می‌شد و دانشجویان شاغل با اجازه ولی خود می‌توانستند بیش از ساعت مقرر شده از خوابگاه بیرون بمانند ولی متاسفانه با لغو این قانون، بسیاری از دانشجویان مجبور به ترک مشاغل خود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد ظرفیت‌های زیادی در راستای ایجاد شغل برای دانشجویان دارد و ضروری است دانشگاه با کسب درآمد از برخی امکانات موجود خود به سمت افزایش رفاه حال دانشجویان تغییر مسیر دهد.

وی همچنین بیان کرد: ساختمان‌های فرسوده خوابگاهی، نبود امکانات تفریحی، بودجه‌های پایین جهت تعمیرات و موارد مشابه از دیگر مشکلات مهم دانشجویی در دانشگاه یزد است.

رنجبر دستنائی در پایان با اشاره به شکل گیری شورای صنفی دانشگاه یزد از سال گذشته، اظهار کرد: این شورا در حد توان نسبت به انعکاس مشکلات دانشجویان به دانشگاه و متولیان مبادرت داشته که امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha