• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070201213
  • خبرنگار : 50004

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید با برنامه‌ریزی جدی‌تری اتفاق بیفتد

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید با برنامه‌ریزی جدی‌تری اتفاق بیفتد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما اعتقاد داریم هر آنچه در مدرسه اتفاق می‌افتد، باید در آینده دانش‌آموز، اثر داشته باشد، اظهار کرد: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از این جهت، انجام شده است که دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های آموزشگاهی و تست محور نروند.

احمد محمودزاده، صبح دوشنبه، دوم مهر ماه در نشستی با تشکل‌های دانش‌آموزی آذربایجان شرقی، ادامه داد: جریان آموزش باید از پایه اول ابتدائی تا آخر در زندگی شخصی و آینده شغلی دانش‌آموز تاثیرگذار باشد و در زمینه تاثیر سوابق تحصیلی باید برنامه‌ریزی جدی‌تری اتفاق بیفتد و دانش‌آموز، اثرگذاری تمامی کتب درسی از تاریخ تا جغرافیا را در زندگی‌اش ببیند.

وی یاد و خاطره شهدای انقلاب، امام راحل، ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و پنج هزار شهید فرهنگی را گرامیداشت و دانش‌آموزان را امانتداران بزرگ انقلاب، عنوان کرد. 

وی پس از استماع نظرات دانش‌آموزان در حوزه‌های متعدد، خاطرنشان کرد: صحبت‌های بسیار خوب و کارشناسی شده از حوزه دانش‌آموزی را از زبان حاضران و به نمایندگی از سایرین شنیدم و تلاش خواهم کرد بخشی را که قابلیت برنامه‌ریزی دارد در شورای معاونان استان و وزارت مطرح کنم.

محمودزاده با اشاره به سابقه آموزشی و بخشی از سوابق تحصیلی خود، بیان کرد: به عنوان بزرگ شده و عضوی از اتحادیه انجمن اسلامی و دانش‌آموخته هنرستان و به عنوان کسی که روستازاده‌ای از روستای موسالو شهرستان هریس هستم، امروز علاقه‌مندم جهت انگیره‌دهی به شما عزیزان، تا حد توان کمک کنم و بامحدودیت‌ها، مشکلات و نارسایی‌های موجود، آشنا هستم.

وی با توصیه به دانش‌آموزان، گفت: همه چیز با پشتکار و امیدواری به آینده، قابل دسترس و عبور از مسیر پرتلاطم و سخت و گردنه‌های دشوار در حوزه‌های کاری، تحصیلی و شغلی، ممکن است. شما اثرگذار هستید و اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی توسط شما انجام می‌گیرد و دیگرانی توسط شما که حتما جزو مدیران آینده خواهید بود، تربیت می‌شوند و در این جمع‌ها حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان به ویژه اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی باید خود را مسلح به شاخصه‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین و ویژگی‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بکنند، بیان کرد: تلاش ما برای تربیت تمام ساحتی طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و معتقدیم که خط مقدم استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش دستاوردهای آن در دورن آموزش و پرورش و مدرسه قرار دارد.

 معاون وزیر، توجه و برنامه‌ریزی برای تربیت مربی برای رسیدن به مراتبی از حیات طبیه را از جمله اهداف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، دانست و افزود: در این خصوص تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی سال‌ها است که مورد بحث قرار گرفته  و زیرساخت‌های آن باید در حوزه سخت‌افزاری هم فراهم شود تا دانش‌آموزان بتوانند به میدان‌های ناشناخته از جمله علوم زیستی، فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی ورود پیدا کرده و مومن، معتقد، شجاع، بصیر و کارآفرین به بار بیایند.

این مقام مسئول، هم‌افزایی و هم‌راستا بودن ارکان موثر در تربیت مانند خانه، مدرسه و رسانه را در تحقق اهداف پرورشی و تربیتی، موثر عنوان کرد و گفت: همه عوامل سهیم و موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا مسئولیت پیچیده و بزرگ تربیت نیروی انسانی و تربیت شانزده و نیم میلیون دانش‌آموز بر اساس اهداف مورد نظر سند تحول بنیادین، انجام پذیرد.

محمودزاده، کیفیت‌بخشی آموزشی و اتخاد رویکردهای پرورشی و تربیتی و کنشگری‌های دانش‌آموزی و ورود به حوزه‌های نرم افزاری در آموزش و پرورش را از جمله اهداف و برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: با وجود برخی نارسایی‌ها، اهمیت استعدادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قدری است که برای یک دانش‌آموز، یک معلم در بسیاری از نقاط داریم  و در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: تحت آموزش قرار گرفتن حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان واجب‌التعلیم و داشتن حق تحصیل و پوشش ۹۸ درصدی جمعیت کشور و تحصیل آنان در مدارس از جمله دستاوردهایی است که دانش‌آموزان باید تبیین‌گر آن باشند؛ در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۲۶ درصد حق ورود به مدرسه را داشتند.

وی با بیان اینکه طراحی و برنامه‌ریزی معماری آینده انقلاب اسلامی در درون کلاس درس اتفاق می‌افتد و با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی، گفت: نیروی انسانی عامل و هدف توسعه و عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بوده و ما فراتر از سایرین به این موضوع نگاه می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مداخلات جهت افزایش میانگین نمرات نهایی در سیمای آموزشی، گفت: معلم باید در زمینه‌ای که تدریس می‌کند، اثرگذار باشد و علل ضعف‌ها را شناسایی و در زمینه برطرف کردن آن  تلاش کند. به دنبال احیای مرجعیت معلم و مدرسه و کتب درسی هستیم و ملاک ما برای ارزیابی نهایی از دانش‌آموز همان کتاب درسی است که باید بروز و مجهز به فناوری‌ها و پاسخگوی نیازهای روز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha