• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403070201207
  • خبرنگار : 71460

همه ۱۰۰ گل هالند برای همشهری‌ها

همه ۱۰۰ گل هالند برای همشهری‌ها

ارلینگ هالند نوزدهمین بازیکنی شد که برای منچسترسیتی ۱۰۰ گل به ثمر می‌رساند. او برای رسیدن به این رکورد تنها به ۱۰۵ بازی نیاز داشت.

به گزارش ایسنا، آمار گلزنی مهاجم نروژی با گلزنی برابر آرسنال سه‌رقمی شد. او اکنون در شروع سومین فصل حضورش در اتحاد تنها در پنج بازی ۱۰ بار گلزنی کرده است. هالند کفش طلای لیگ برتر در دو فصل اول حضورش در سیتی را به دست آورده و شانس نخست آقای گلی در این فصل نیز به شمار می‌رود.

غول نروژی در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی ۵۲ گل به ثمر رساند. این یعنی بیش از همه بازیکنان لیگ برتری و بیشترین گلی که یک بازیکن سیتی در یک فصل به ثمر رسانده است. این شامل ۳۶ گل در لیگ برتر و ۱۲ گل در لیگ قهرمانان بود و به سیتی کمک کرد تا برای نخستین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

او سال گذشته با ۳۸ گل در تمام مسابقات همراه سیتی هم قهرمانی در لیگ برتر را کسب کرد و هم آقای گل شد. این بازیکن ۲۴ساله این فصل را هم درخشان شروع کرده و در پنج بازی اولش ۱۰ گل به ثمر رسانده است. او در مجموع از زمان پیوستنش به سیتی تاکنون ۷۳ گل در لیگ برتر، ۱۸ گل در لیگ قهرمانان، ۸ گل در جام حذفی و یک گل در جام اتحادیه به ثبت رسانده است. هالند در حال حاضر به طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی در لیگ برتر به ثمر رسانده است (۷۳ گل در ۷۱ بازی).

از ۱۰۰ گل هالند برای سیتی، ۷۳ گل با پای چپ، ۱۴ گل با پای راست و ۱۲ گل با ضربه سر به ثمر رسیده‌اند.

او از زمان پیوستنش به سیتی در سال ۲۰۲۲ روی هم رفته یازده بار هت‌تریک کرده است که هشت‌ تای آن در لیگ برتر، دو هت‌تریک در جام حذفی و یک هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرده است. تنها سرخیو آگوئرو (۱۲)، آلن شیرر (۱۱) و رابی فاولر (۹) در حال حاضر بیشتر از هالند در لیگ برتر هت‌تریک کرده‌اند.

آگوئرو با ۲۶۰ گل در ۳۹۰ بازی در ۱۰ فصل حضورش در سیتی، بهترین گلزن تاریخ این تیم است. اریک بروک با ۱۷۷ گل در ۴۹۳ بازی، تامی جانسون با ۱۶۶ گل در ۳۵۵ بازی و کالین بل با ۱۵۳ گل در ۵۰۱ بازی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منچسترسیتی سه‌شنبه‌ در دور سوم جام اتحادیه انگلیس به دیدار واتفورد خواهد رفت و شنبه در لیگ برتر باید در سنت‌ جیمز پارک به مصاف نیوکاسل برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha