• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070201152
  • خبرنگار : 50038

تئاتر؛ صحنه پُر افتخار درخشش هنرمندان «ملایر»

تئاتر؛ صحنه پُر افتخار درخشش هنرمندان «ملایر»

ایسنا/همدان تئاتر ملایر، یکی از حوزه‌های فرهنگی و هنری است که طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت جوانان خوش ذوق و هنرمند آن توانسته است در عرصه‌های ملی و بین‌المللی عناوین شاخصی را کسب کرده و افتخارات زیادی را نصیب این شهرستان کند.

امروز هنرمندان حوزه تئاتر ملایر در صدر هنرمندان غرب کشور قرار گرفته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در انواع جشنواره ها خوش درخشیده اند، از جمله این هنرمندان می‌توانیم به  مهدی حبیبی، جوان خوش ذوق، خوش اخلاق و پر انرژی و صاحب سبک حوزه تئاتر ملایر اشاره کنیم.

مهدی حبیبی، بازیگر، نویسنده و کارگردان، متولد ۱۳۵۷ و ساکن ملایر است؛ شرکت ۲۳ دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ شرکت در ۱۴ دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان؛ شرکت در ۱۴ دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ برنده تندیس جشنواره و دیپلم افتخار دو دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش های نویسندگی، کارگردانی و طراحی صحنه؛ برنده  تندیس جشنواره و دیپلم  افتخار شش دوره کارگردانی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان؛ برنده تندیس جشنواره و دیپلم افتخار کارگردانی هشت دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ شرکت در جشنواره نمایش های خیابانی کشورهای اتریش و کرواسی و اجرا در کشورهای بووسنی هرزگوین، اسلوونی، امارات، عراق  و... بخشی از افتخارات بی شمار این هنرمند جوان است.

تئاتر؛ صحنه پُر افتخار درخشش هنرمندان «ملایر»

وی همچنین به تازگی در حوزه نمایش و از سوی مدیر عامل انجمن نمایش استان همدان، به عنوان  دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان انتخاب شده است، این جشنواره در هفته اول آذرماه ۱۴۰۳ در شهرستان کبودرآهنگ برگزار می‌شود.

طی هفته گذشته گروه نمایشی سپید و سیاه وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با نمایش صحنه ای " یک روز بخصوص" به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی و نمایش خیابانی با " یک لقمه حلال " به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار در نخستین جشنواره تئاتر اتقان حضور داشته و با ۲۲ نمایش دیگر رقابت پرداختند و جوائز رتبه های برتر شدند، به همین مناسبت در گفت و گو با مهدی حبیبی از جوایز کسب شده در این رقابت پرسیدیم.

این هنرمند ملایری گفت: این جشنواره فرهنگی هنری به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: هنر ضرورت و یکی از مؤلفه‌های توسعه فرهنگی است که نشانه‌ای از هویت یک جامعه، سامان بخش تلاش جمعی، امکانی آگاهی بخش با نگاهی هوشیار (کاوشگر) و همچنین یکی از کوشش‌های اساسی آدمیان در شکل دادن ساختار مطلوب اجتماعی به شمار می‌آید؛ همچنین فرهنگ کار نیز به عنوان بخشی از نظام فرهنگی جامعه، نقشی بنیادین و زیربنایی در رشد و پیشرفت جامعه، ارتقای بهره‌وری و سرمایه اجتماعی می باشد. جشنواره اتقان از ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه در تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: گروه سپید و سیاه با یک نمایش صحنه ای با نام " یک روز بخصوص " به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی و یک نمایش خیابانی با نام " یک لقمه حلال " به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار در نخستین جشنواره تئاتر اتقان با ۲۲ نمایش دیگر در بخش های صحنه ای و خیابانی رقابت کردند.

حبیبی توضیح داد: بازیگران نمایش یک روز بخصوص شامل بهنام شهبازی، نرگس خاک کار، هوراد حبیبی، هلنا کاشفی، میثم عبدلی ، رضا احمدی، بهار رفیعی نژاد و مریم ترکزبان هستند، علی بیات طراح نور و امیر سخاوت، حامد نصیری و فرهنگ بتویی موسیقی نمایش را برعهده دارند و طراحی صحنه و لباس نمایش برعهده بنده بود.

وی همچنین دررابطه با بازیگران نمایش یک لقمه حلال، افزود: مهدی حبیبی، مصطفی کولیوندی، نرگس خاک کار،  میثم عبدلی، رضا احمدی، مریم ترکزبان و بهار رفیعی هستند و طراحی صحنه و لباس نمایش برعهده اینجانب بود.

حبیبی در ادامه از کسب شش جایزه کسب شده توسط گروه سپید و سیاه در نخستین جشنواره سراسری تئاتر اتقان، خبر داد و افزود: کسب تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین طرح و ایده توسط نرگس خاک کار با نمایش خیابانی یک لقمه حلال، کسب لوح تقدیر و رتبه دوم کارگردانی توسط نرگس خاک کار با نمایش خیابانی یک لقمه حلال، کسب لوح تقدیر و رتبه سوم بازیگری زن توسط نرگس خاک کار با نمایش خیابانی یک لقمه حلال، کسب لوح تقدیر بهترین بازیگر کودک توسط هوراد حبیبی با نمایش صحنه ای یک اتفاق ساده، کسب لوم تقدیر و رتبه سوم کارگردانی توسط مهدی حبیبی با نمایش صحنه ای یک اتفاق ساده و کسب لوح تقدیر طراحی فضا توسط مهدی حبیبی برای نمایش خیابانی یک لقمه حلال، افتخاراتی بود که در این رقابت هنری نصیب هنرمندان ملایری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha