• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070201101
  • خبرنگار : 50455

سخنران حرم حضرت معصومه(س):

جنگ تحمیلی علیه ایران برای از بین‌بردن انقلاب اسلامی آغاز شد

جنگ تحمیلی علیه ایران برای از بین‌بردن انقلاب اسلامی آغاز شد

ایسنا/قم سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: مسأله مناقشه مرز آبی اروند بهانه بود و علت اصلی آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران ازبین‌بردن انقلاب اسلامی در ایران بود؛ زیرا جبهه کفر می‌دانست در آینده به ضرر آنها خواهد بود؛ لذا به فرموده امام خمینی (ره) تمام کفر در مقابل تمام ایمان ایستاد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقامیری در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دشمنان قسم‌خورده جریان حق یعنی شیاطین جنی و انسی وقتی در برابر حقیقت قرار می‌گیرند سه گونه عمل کرده‌اند، اولین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین حربه دستگاه ابلیس برای ازبین‌بردن حق و حقیقت حذف آن است.

 وی افزود: اگر جریان ابلیس از طریق نظامی موفق به حذف جریان نمی‌شدند به سمت کم‌رنگ کردن و یا تحریف‌کردن آن حقیقت می‌رفتند، نمونه بارز این مسأله جریان عاشورا است که حدود ۱۷ بار حرم سیدالشهدا را خراب می‌کنند و به دنبال این بودند که نامی از اباعبدالله الحسین(ع) برای نسل آینده باقی نماند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وقتی نمی‌توانند حقیقتی را حذف کنند به دنبال کم‌رنگ کردن آن می‌روند، گفت: زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند غدیر را حذف کنند و کلمه‌ای را از این خطبه جابه‌جا کنند، به دنبال کم‌رنگ کردن آن رفتند تا کارکردش را در جامعه پایین بیاورند و می‌بینیم که افرادی هستند که تا به امروز یک‌بار هم ترجمه خطبه غدیر و خطبه فدکیه را نخوانده‌اند و تصور می‌کنند که مخاطب این خطبه‌ها ما نیستیم بلکه مردم مدینه در همان زمان بوده‌اند.

 وی گفت: ما اگر دفاع مقدس را با این فرمول نگاه کنیم می‌بینیم که حتی در کتاب‌های درسی ما علت آغاز ۸ سال جنگ تحمیلی را می‌نویسند مناقشه‌ای که بر سر مرز آبی اروند بود، درحالی‌که بر اساس مستندات مسأله مناقشه مرز آبی بهانه بود و علت چیز دیگری بود؛ تعبیر امام خمینی(ره) این بود که تمام حق در برابر تمام باطل ایستاد و آن‌ها برای حذف انقلاب اسلامی دنبال بهانه‌ای بودند که مرز آبی یک بهانه برای حذف انقلاب شد.

 آقامیری ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب در آن زمان اثر این انقلاب را فهمیدند و می‌دانستند که اگر این انقلاب در این منطقه پا بگیرد آینده به ضرر آن‌ها خواهد بود و بر اساس این فرمول تمام باطل در برابر حق ایستاد؛ صدام عروسک خیمه‌شب‌بازی بود و ما با تمام کفر طرف بودیم که به دنبال حذف نور حق بودند.

 دعوای اصلی آغاز جنگ بر سر انقلاب اسلامی بود

 وی با بیان اینکه دعوای اصلی آغاز جنگ بر سر انقلاب اسلامی بود، گفت: دعوا بر سر این بود که اگر مبانی انقلاب اسلامی در بین مسلمین و بشریت منتشر شود دنیای بشریت در مقابل باطل می‌ایستد؛ اتفاقی که امروز آرام‌آرام در حال رخ‌دادن است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر بخواهیم نسبت به شرایط امروز و آینده دچار تحلیل غلط نباشیم باید تاریخ را درست ببینیم، باید دفاع مقدس را درست ببینیم؛ طرف ما در دفاع مقدس فقط صدام نبود و امروز همان دشمن به شکل دیگری به میدان آمده است.

 استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن می‌فرماید اگر شما در نقطه ضعف باشید دشمن دشمنی خود را علنی می‌کند؛ تصور آن‌ها در آغاز جنگ این بود که جمهوری اسلامی تازه انقلاب کرده، نیروی دفاعی لازم را ندارد، امکانات نظامی به‌قدر کافی ندارند و لذا صدام که یک فرد نظامی بود تصور می‌کرد دوهفته‌ای به تهران می‌رسد.

 وی با بیان اینکه از ۳۰۰ سال قبل از دفاع مقدس در جنگ‌هایی که صورت گرفت ۳ برابر مساحت فعلی ایران را به اجنبی‌ها دادند، افزود: اولین جنگی که ۸ سال طول کشید و تمام کفر هم در مقابل مردم ایران ایستادند و یک وجب خاک ایران دست اجنبی نیفتاد دفاع مقدس بود.

 آقامیری با بیان اینکه امروز دشمن همان دشمن است اما ما دیگر در عرصه نظامی در نقطه ضعف نیستیم، افزود: تعجب ما اینجاست که افرادی که دفاع مقدس و انواع و اقسام جنایت‌های دشمنان را دیده‌اند چرا تا این اندازه نسبت به دشمن خوش‌خیال هستند؛ از روزی که انقلاب شده کدام یک از این دشمنان به‌اندازه یک‌قدم به ما خدمت کرده است.

 با قدرت ایمان می‌توان در برابر تمام جبهه کفر ایستاد

 وی با بیان اینکه تجهیزات ما در دفاع مقدس قابل‌مقایسه با دشمن نبود، گفت: تفاوت ما با دشمن در قدرت ایمان بود و حسن باقری که به فرموده مقام معظم رهبری از معجزه‌های دفاع مقدس بود کاری کرد که رزمندگان ما با اهل‌بیت زندگی می‌کردند و در کنار رعایت همه اصول نظامی و عقلی جنگ، با توسل به اهل‌بیت و اعتقاد به یاری خداوند می‌جنگیدند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا(ع) فقط برای مسجد و حسینیه نیست، تأکید کرد: تأثیر این گریه‌ها در میدان نبرد معلوم می‌شود؛ زمانی میدان نبرد نظامی است، یک زمان نبرد اقتصادی است،  یک زمان نبرد فرهنگی است و یک زمان هم نبرد با نفس اماره است و تأثیر گریه بر سیدالشهدا (ع) در همه این میدان‌ها خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha