• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070100883
  • خبرنگار : 50535

گزارش ایسنا از جلسه‌ی علنی شورای شهر،

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

ایسنا/آذربایجان شرقی دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز، امروز در عمارت تاریخی شهرداری برگزار شد.

غلامرضا احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف حضور سیزدهمین عضو شورای اسلامی شهر تبریز تا پایان هفته‌ جاری گفت: ما در موضوع تعیین تکلیف سیزدهمین عضو شورای اسلامی شهر تبریز سعی کرده‌ایم تا به دور از جانبداری و با رعایت بی‌طرفی مسائل را با عدالت پیش ببریم.

وی اظهار کرد: قبل از ورود به دستور جلسه‌ جدید لازم است تا به احترام افکار عمومی و همکاران عزیز اطلاع دهیم که جلسه‌ امروز با دعوت از حضور ۱۲ نفر از اعضای شورا برگزار می‌شود، ما در موضوع تعیین تکلیف سیزدهمین عضو شورای اسلامی شهر تبریز سعی کرده‌ایم تا به دور از جانبداری و با رعایت بی‌طرفی مسائل را با عدالت پیش ببریم.

وی ادامه داد: شورا به هیچ وجه راسا به موضوع عدم حضور آقای هادی ورود نکرده و اگر سوالی در خصوص عدم حضور وی مطرح شده، نه از طرف ما و نه فرصت رسیدگی به این موضوع را داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهر به قدری مسئله و اولویت دارد که فرصتی برای بررسی دلیل عدم حضور یکی از اعضای شورای شهر باقی نمی‌ماند. علی‌رغم اینکه قانون این دلایل را از ما طلب می‌کند، ما هیچ موقع به این موضوع ورود نکرده و هیچ مطلب محرمانه‌ای در این خصوص نداریم، چه دلیلی دارد تا بنده بخاطر زندگی دنیوی یک نفر آخرت خود را بفروشم.

احمدی خاطرنشان کرد: ما فقط به نامه‌های فرمانداری پاسخ داده‌ایم، وقتی که قضاوت این مسئله از اختیار ما خارج شده ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، بنده عدم حضور آقای هادی را علی رغم مباحثی که مطرح می شد و بر اساس آئین نامه مرخصی تشخیص داده و تایید کردم. ما نمی‌خواهیم که با همکارمان جدل داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طبق قانون ما حق نداریم جلسه رسمی را تعطیل کنیم، از طرف دیگر تعطیلی جلسات موجب می‌شود تا کار مردم معطل بماند، مردم منتظر گره گشایی اعضای شورا هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه شورا منتظر تعیین تکلیف حضور سیزدهمین عضو این شورا است، اظهار کرد: ما می‌خواهیم تا تکلیف شورا در این موضوع مشخص شود که باید آقای راستی را به جلسه دعوت کنیم یا آقای هادی را. ما هیچ‌گونه جانبداری در این خصوص نداریم.

احمدی گفت: برخی خودشان می‌گویند حواشی این دوره از شورا پایانی ندارد اما خودشان حاشیه تراشی می‌کنند، چرا باید جلسات ما صرف مسائل حاشیه ای شود. درخواست می‌کنیم تا مخاطب ما فرمانداری و یا وزارت کشور، هر کدام که است این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی با تاکید بر اینکه مشاور حقوقی شورا باید از اعضا دفاع کند، اظهار کرد: بنده درخواست می‌کنم تا این موضوع هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا حتی یک دقیقه هم از وقت جلسات شورا تلف نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: همگی باید با همدلی و همکاری کارهای شهر را پیش ببریم، از این رو می‌خواهیم تا پایان هفته‌ جاری مسئله‌ عضو سیزدهم شورای اسلامی شهر تبریز تعیین تکلیف شود.

احمدی با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف بین اعضای شورا باعث می‌شود تا کار مردم در شهر معطل و ناقص بماند، ادامه داد: تعطیلات برای اعضای شورا معضل شده است. بنده یقین می‌دهم که ما هیچ گونه جانبداری برای همکارمان انجام نداده‌ایم، از آقای هادی درخواست کرده‌ایم تا در جلسه‌ای حضور یافته و از حق خود دفاع کند.

وی عنوان کرد: درخواست و پیگیری می کنیم این هفته تکلیف آقای هادی مشخص شود، تا در روند انجام وظایف شورا خللی انجام نگیرد.

غفوری: تبصره‌ی ماده‌ هفت شامل حال آقای هادی نمی‌شود

حکمیه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه تبصره‌ی ماده‌ هفت قانون شوراها شامل حال آقای هادی نمی‌شود، گفت: بر چه اساسی از عضو شورایی که هیچ تخلفی انجام نداده است برای حضور در جلسات دعوت نمی‌شود.

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

 وی اظهار کرد: آیا آقای فرماندار اختیار منع حضور یک عضو شورا که تاکنون هیچ تخلفی از وی ثبت نشده است را دارد؟

وی ادامه داد: حضور اعضا در جلسات شورا برای تصویب مصوبات است، اگر قرار است مصوبه‌ای در جلسه امروز وجود نداشته باشد حضور ما در این جلسه بی‌معنی است.

غفوری افزود: تبصره‌ی ماده‌ هفت شامل حال آقای هادی نمی‌شود، تا این لحظه هیچ تخلفی از آقای هادی ثبت نشده؛ حال بر چه اساسی از عضوی که هیچ تخلفی انجام نداده است برای حضور در جلسات دعوت نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: برای جمع بندی یک مسئله باید اول نتیجه گرفته و سپس جمع بندی کنیم در غیر این صورت جلسات غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه فرماندار تبریز در موضوع آقای هادی شفاف عمل نمی‌کند، گفت: دلیل رفتار آقای فاتح را ما نمی‌دانیم و این موضوعی است که خدا به آن آگاه است، نامه‌ی وزارت به طور مستقیم به آقای موحدنیا ابلاغ شده است.

غفوری عنوان کرد: درخواست من این است که تکلیف این موضوع مشخص شود و جلسات ما به صورت عادی برگزار شوند تا نگرانی بابت ابطال مصوبات نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در بازه‌ی زمانی که آقای هادی مرخصی گرفته بودند، آقای احمدی نیز این موضوع را به عنوان رئیس شورا به عنوان مرخصی ابلاغ کردند که از آقای احمدی بابت این موضوع تشکر می‌کنم.

غفوری در پایان گفت: اینکه می‌گویند موضوعات را به حاشیه نکشانید، این‌ها حاشیه نیست بلکه اصل موضوع هستند. بنده خواهشمندم تا زمانی که آقای فرماندار این موضوع را تعیین تکلیف نکرده است، جلسه را ادامه ندهیم.

برگی: فرماندار قدرت تشخیص ندارد

حجت الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر فرماندار قدرت تشخیص داشت، به جرئت نمی‌گفت که آقای پزشکیان را بنده رد صلاحیت کردم.

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

حجت الاسلام رسول برگی در این جلسه ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیستی در غزه و لبنان، گفت: قهرمانی فرزاد صفوی که قبلاً نیز در صحن علنی شورا از وی تجلیل کرده بودیم و به عنوان چهره‌ای مهربان و محبوب بین مردم شناخته می شود را در مسابقات پاراکاراته آسیا تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: تکلیف ما در مواجهه با نامه‌های ابلاغ شده در خصوص تعیین تکلیف عضو سیزدهم شورای اسلامی شهر تبریز چیست؟ معاون وزیر کشور با ابلاغ متنی به صراحت موضوعی را اعلام کروده و فرمانداری نیز موضوع دیگری را بیان کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بنابر ماده ۱۵ قانون شوراها، رئیس شورا موظف است پس از قطعیت یافتن خروج عضوی از شورا به دلایلی نظیر استعفاء، فوت، جنون و سلب عضویت مراتب را برای تعیین جانشینی او به فرمانداری منطقه مربوطه به طور کتبی اعلام کند، این نشان می‌دهد که ماده‌ی هفت شامل حال آقای هادی نمی‌شود.

برگی خاطرنشان کرد: زمانی که آقای دبیری بازداشت شد، اعضای شورا نامه‌ای به رئیس شورا ابلاغ کردند که آقای دبیری حق حضور در جلسات شورا را ندارد، بنده نمی‌گویم این کار اعضا قانونی بوده و نمی‌خواهم جسارتی نسبت به آقای دبیری داشته باشم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: کدام یک از این‌ها وصف حال آقای هادی است تا رئیس شورا این موضوع را به فرمانداری ابلاغ کند، پس دلیلی برای تصمیم‌گیری فرمانداری وجود ندارد.

وی عنوان کرد: البته بیشتر از این‌ها از فرمانداری که روزی اعضای شورا را به سگ‌های گله و گاه به بازی با تلفن همراه متهم می‌کند، انتظاری نمی‌رود. فرماندار از هیچ‌گونه هتک حرمت به اعضای شورا دریغ نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا زمانی که یکی از مسئولین پسرش را بعد سه ماه کار در یک شرکت خصوصی با استفاده از موقعیت خود به عنوان کارمند رسمی شهرداری استخدام کرد، چیزی نگفتند، درحالی که شورا باید مانع هرگونه سواستفاده‌ی موقعیتی مسئولین شود. هر موقع هم خواسته‌ایم اعتراض کنیم گفتند که فلانی مسئولیت دارد اگر چیزی بگوییم ممکن است مصوبات ما را خدشه دار ‌کند.

برگی بیان کرد: فرمانداری که عضو شورا علیه وی شکایت کرده و وی را محکوم کرده است در نامه خود می‌گوید تمامی اعضای شورا منافق هستند چون شهردار مد نظر بنده را استیضاح کرده‌اند، از فرماندار چه انتظاری بابت اجرای قانون باید داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرماندار با چه حقی می‌گوید که عضو شورا کوه خوار است، در این اظهار نظر به ۱۳ عضو شورا توهین شده است، معاون وزیر کشور در نامه صراحتا گفته است، بررسی نامه را به ما ابلاغ کنید، یعنی در این کار فرماندار را دخیل نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر فرماندار قدرت تشخیص داشت، به جرئت نمی‌گفت که آقای پزشکیان را بنده رد صلاحیت کردم، تاکید کرد: از آقای پزشکیان می‌خواهم تا به داد تبریز برسد.

زعفرانچیلر: باید از فرماندار برای حضور در این جلسه دعوت می‌کردیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم همفکری و همراهی شورا و فرمانداری تبریز جهت رفع مشکلات مربوط به تعیین تکلیف عضو سیزدهم شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد.

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در این جلسه و در واکنش به حواشی تعیین تکلیف عضو سیزدهمین عضو شورای اسلامی شهر تبریز و اظهار نظرهای متعدد در این خصوص اظهار داشت: پیش بینی می‌کردیم این جلسه با تنش همراه شود، نیاز بود تا از آقای فرماندار برای حضور در این جلسه دعوت می‌شد.

وی ادامه داد: چطور می‌شود که آقای فرماندار در مراسمات تجلیل حضور می‌یابند، شاید اگر از وی دعوت می‌کردیم در این جلسه حضور می‌یافت و بحث و بررسی لازم صورت گرفته و این همه حاشیه نیز بوجود نمی‌آمد.

چمنی: تنش در شورا موجب ناامیدی مردم می‌شود

اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه تنش در شورا موجب ناامیدی مردم می‌شود، گفت: تشر زدن اعضای شورا نسبت به یک‌دیگر در این جلسات موجب مایوسی مردم از شورا می‌شود، ما باید در چارچوب ادب و وحدت به فکر منافع مردم باشیم چرا که این وضعیت در شان مردم و شهر تبریز نیست.

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

اسماعیل چمنی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌های جوانان و نوجوانان ایران و آذربایجان عزیز بوده است، گفت: عصاره‌ی اعتماد ۱۰ درصدی مردم در شورای شهر متبلور می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان ۱۳ ساله بدون نظر گرفتن هرگونه مسائل قومیتی اعم از ترک، لر، کرد، عرب و بلوچ برای دفاع از حریم ایران به جبهه می‌رفتند.

وی افزود: باوجود گذر ۴۰ سال از این رشادت‌ها و فداکاری‌ها ما امروز اینجا به جای حل مشکلات مردم ما در بر سر مقام و صندل بحث می‌کنیم، ما باید در پی حل مشکلات مردم باشیم، اینکه ما در این مقام حضور داشته باشیم و به جای دوستی و اخلاق مداری با همدیگر دعوا کنیم، کار درستی نیست.

چمنی با تاکید بر اینکه باید از تنش‌ها فاصله بگیریم، گفت: مردم نیازمند دوستی و وحدت ماست، طی این چهار جلسه‌ای که در شورا حضور داشته‌ام اجرای اقدام خاصی را مشاهده نکردم، بطوری‌که فکر می‌کنم اگر جلسه تشکیل نشود کارها بهتر پیش برده می‌شوند.

وی با تاکید براینکه رئیس شورا وظیفه دارد تا جلسات علنی را برگزار کند، خاطرنشان کرد: اگر در این مسئله خلت مبحثی وجود دارد به نامه‌ی فرمانداری مربوط می‌شود، ما باید به سمتی برویم که مسائل را حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: امروز ما باید موضوع بازگشایی مدارس، ترافیک شهری و .... را در اولویت کار خود قرار دهیم نه اینکه ساعت‌ها در مورد دلایل عدم حضور یک عضو صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه‌ی ما دم از خدمت به مردم می‌زنیم، غافل از اینکه خدمت به مردم با ایجاد تنش عملی نمی‌شود، تاکید کرد: کسی که در عمل به مردم خدمت کند، دلسوز واقعی مردم است.

چمنی اظهار کرد: بنده به عنوان عضوی که به تازگی وارد شورا شده‌ام، می‌گویم جلسات شروع باید به گونه‌ای پیش برده شوند که نتایج آن در راستای منافع مردم باشد.

وی ابراز کرد: تشر زدن اعضای شورا نسبت به یکدیگر در این جلسات موجب ناامیدی مردم از اعضا می‌شود، ما باید در چارچوب ادب و وحدت به فکر منافع مردم باشیم چرا که این وضعیت در شان مردم و شهر تبریز نیست.

باغبان: خواست فرمانداری عمل برخلاف نظر وزارت کشور است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در موضوع تعیین تکلیف وضعیت سیزدهمین عضو شورا ما از یک طرف با نامه‌ی وزارت کشور مبنی بر اینکه عضو اصلی را دعوت کنید و از طرف دیگر با فرماندار تبریز که از ما می‌خواهد تا خلاف نامه‌ وزارت کشور عمل کنیم، مواجه هستیم.

در موضوع عضو سیزدهم شورای شهر تبریز با عدالت و رعایت بی‌طرفی اقدام کردیم

علیرضا نوای باغبان گفت: هفته‌ی دفاع مقدس که یادآور فداکاری‌ها و دفاع جانانه‌ی مردم عزیزمان از این انقلاب و نظام است را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در موضوع تعیین تکلیف وضعیت سیزدهمین عضو شورا ما از یک طرف با نامه‌ی وزارت کشور مبنی بر اینکه عضو اصلی را دعوت کنید و از طرف دیگر با فرماندار تبریز که از ما می‌خواهد تا خلاف نامه‌ی وزارت کشور عمل کنیم، مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: مقامات بالایی از شورا می‌خواهند تا از آقای هادی دعوت کنیم و مقامات پایین دستی مانند فرمانداری می‌خواهند تا از عضو جانشین برای حضور در شورا دعوت کنیم و ما بلاتکلیف مانده‌ایم.

باغبان عنوان کرد: تکلیف ما در این وضعیت چه چیزی است، ما هفته‌ی گذشته به دلیل عدم تعیین تکلیف این موضوع به جلسه نیامدیم، زمانی که نظر وزارت کشور بر این موضوع مشخص بوده و تصمیم خود را اعلام می‌کند، تکلیف و وظیفه‌ی ما اطاعت از مضمون این نامه است.

عضو شورای‌ اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اینکه پس از آمدن آقای هادی به جلسه گفته شد که عدم حضور وی غیبت محسوب می‌شود، موضوع را ابهام برانگیز می‌کند، چه دلیلی موجب شده که می‌گویند آقای هادی مشمول تبصره‌ی ماده‌ هفت است.

وی تاکید کرد: آقای یوسف زاده شما به عنوان مشاور حقوقی شورا در این جلسات حضور پیدا می‌کنید، وظیفه دارید تا در این جلسات از اعضای شورا دفاع کنید.

باغبان عنوان کرد: شما باید از اعضای شورا دفاع کرده و شاکی حقوق شورا باشید نه که ما از این موضوع شاکی بوده و از شما درخواست دفاع از حقوق شورا را داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha