• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070100749
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه لرستان:

مدرسه زیست توحیدی و اخلاقی و انسانی به انسان می‌آموزد

مدرسه زیست توحیدی و اخلاقی و انسانی به انسان می‌آموزد

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: مدرسه زیست توحیدی و اخلاقی و انسانی به انسان می‌آموزد.

علی نظری امروز یکم مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی دبیرستان دخترانه این دانشگاه در جمع معلمان و دانش‌آموزان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد؛ همه پیامبران و انبیاء برای آموزش و پرورش انسان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه به انسان می‌آموزد که چگونه زیست توحیدی و اخلاقی و انسانی داشته باشد.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم این است که مهارت‌های زندگی تقویت بشود؛ مدرسه بایستی مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان بیاموزد.

نظری بیان کرد: رسالت معلمی و استادی، رسالت پیامبری بوده؛ این، رسالت هدایت انسان است.

وی ادامه داد: امروزه با پیشرفت انواع فناوری‌ها، یادگیری انواع مهارت‌های زندگی، اهمیت دارد؛ رسالت مدرسه و دانشگاه آن است که مهارت‌های زندگی را در جامعه گسترش بدهند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: شرایط امروز جهان بسیار پیچیده است؛ بنابراین بایستی تا می‌توانیم انواع مهارت‌های زندگی را در جامعه، گسترش بدهیم.

نظری خطاب به دانش‌آموزان دختر گفت: شما دخترانم، سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور هستید.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، شاهد جانفشانی و رشادت ملت ایران در راستای زیست توحیدی و انسانی بودیم.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: اگر امروز شاهد امنیت پایدار برای تحصیل هستیم مرهون جانفشانی های دوران دفاع مقدس است؛ در اینجا ضرورت دارد یاد و خاطره شهیدان سرافراز میهن را گرامی بدارم؛ ما هرچه داریم از شهدا داریم.

نظری تصریح کرد: امروز شاهد هستیم رژیم صهیونیستی که یک رژیم کودک‌کش و جنایتکار است کودکان غزه را شهید می‌کند؛ زیرا آموزش و پرورش این رژیم، نژادپرستی، نسل‌کشی و کودک‌کشی را آموزش می‌دهد؛ ما همیشه باید به یاد مظلومیت کودکان غزه و دانش‌آموزان غزه باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش رژیم جنایتکار صهیونیستی، به جای انسانیت، جنایتکاری و موضوعات ضداخلاقی و ضدانسانی را آموزش می‌دهد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، شاهد آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ در این نظام، زیست توحیدی، انسانیت، اخلاق و معنویت و علم آموزش داده می‌شود.

زیبا زمانی‌فر مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی گفت: تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: خوشحالم که سال تحصیلی جدید را با اعلام موفقیت‌های متعدد علمی، فرهنگی و ورزشی این دبیرستان در سال گذشته، آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم رتبه اول امتحانات نهایی در سطح شهرستان را کسب کنیم؛ معدل دبیرستان از معدل مدرسه تیزهوشان هم بالاتر بود؛ خوشحالیم که چندین مقام کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری داریم.

وی یادآور شد: آخرین مقامی هم که کسب کردیم خانم مدیا داودی بودند که مقام اول رشته سنتور را در سطح کشور کسب کرد.

مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: باید اول بودن در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری را ادامه بدهیم و تلاش کنیم موفقیت‌ها هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha