• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070100738
  • منبع : نمایندگی گیلان

سفیر هند در ایران خبر داد

آمادگی هند برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و بندر انزلی

آمادگی هند برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و بندر انزلی

ایسنا/گیلان سفیر هند در ایران، با اشاره به بازدید خود از بندر انزلی و منطقه آزاد، بیان کرد: هند آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و بندر انزلی را دارد.

رودرا گاوراو شرست امروز، اول مهرماه در دیدار با استاندار گیلان، با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم گیلان، اظهارکرد: از مردم و استاندار گیلان به واسطه این دیدار خوب تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که با ظرفیت‌های این استان آشنا شدم.

وی با اشاره به نقش ترانزیتی گیلان در صادرات محصولات مختلف به کشور هند، گفت: گیلان نقش مهمی در توسعه صادرات با کشور هند دارد لذا باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با هند استفاده کنیم.

سفیر کشور هند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید خود از بندر انزلی و منطقه آزاد، بیان کرد: از امکانات بندر انزلی بازدید کرده و راهکارهای خوبی را برای گسترش روابط تجاری با گیلان ارائه دادیم، از این رو هند آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد و بندر انزلی را دارد.

گاوراو شرست با تاکید بر توسعه و گسترش روابط تجاری ترکیبی با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان گیلان، افزود: تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا و چابهار - زاهدان به توسعه روابط تجاری میان دو کشور ایران و هند به ویژه در حوزه غلات بسیار کمک می‌کند.

وی عمده روابط تجاری میان ایران و هند را در حوزه صادرات نفت دانست و بیان کرد: عمده ترین تجارت میان دو کشور نفت بوده است ولی علاقه داریم در حوزه محصولات غذایی، کشاورزی و دارویی تجارت خود را افزایش دهیم و چشم انداز ما افزایش صادرات با جمهوری اسلامی ایران و گیلان است.

سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه گیلان در حوزه‌ گردشگری بسیار می‌تواند به جذب توریست‌های بین‌المللی کمک کند، یادآور شد: ظرفیت همکاری در حوزه گردشگری می‌تواند بیش از پیش شود و بنده بسیار شیفته مناطق گردشگری گیلان شدم زیرا این استان علاوه بر زیبایی دارای فرهنگ غذایی بسیار خوب است که در جذب گردشگران هندی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha