• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070100692
  • خبرنگار : 50225

امام جمعه اهواز:

فراگیری علم و دانش باید در چارچوب دین باشد

فراگیری علم و دانش باید در چارچوب دین باشد

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با بیان اینکه فراگیری علم و دانش باید در چارچوب دین باشد، گفت: اگر دین نباشد شاهد این بدبختی عالم در کشورهای غرب می‌شویم که می‌بینیم چگونه جنایت می‌کنند و هزاران کودک را می‌کشند؛ کشتن بیش از ۴۰ هزار نفر محصول علمی است که در چارچوب دین نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در آیین مِهر با مُهر (اقامه نماز ظهر و عصر در مدارس خوزستان) که امروز اول مهرماه در مسجد رضوان اهواز برگزار شد، با بیان اینکه نماز ستون خیمه است، اظهار کرد: ماموریت نخست ۱۲۴ هزار پیامبر نماز بوده است، این در حالی است که خداوند متعال قطعا به نماز نیاز ندارد و ما برای رشد و تعالی به آن نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروزه محصول علم و تکنولوژی بدون نماز در کشورهای غربی این همه جنایت است، بنابراین توجه شود که نماز انسان را از زشتی‌ها بازمی‌دارد.

امام جمعه اهواز گفت: خداوند چهار ماموریت بر عهده ما قرار داده است که اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر این ماموریت‌ها هستند. نماز آنقدر مهم است که در ردیف اولین مطالبه خداوند قرار گرفته است و در آیات قرآن توجه ویژه‌ای به آن شده است. نماز آنقدر مهم است که امام علی(ع) در کعبه متولد شد و در محراب نماز به شهادت رسید.

موسوی‌فرعنوان کرد: نباید نماز را دست کم گرفت زیرا آثار و خیرات و برکات نماز خودش را در زندگی ما نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر دین نباشد شاهد این بدبختی عالم در کشورهای غرب می‌شویم که می‌بینیم چگونه جنایت می‌کنند و هزاران کودک را می‌کشند؛ کشتن بیش از ۴۰ هزار نفر محصول علمی است که در چارچوب دین نبوده است.

وی با بیان اینکه آدم هر جایی در زندگی گیر کرد باید به نماز متوسل شود، بیان کرد: تربیت انقلابی در مدرسه انقلابی رخ می‌دهد و اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان تربیت دینی و انقلابی داشته باشند باید مدرسه دینی داشته باشیم یعنی معلم و مدیر به این موضوع اعتقاد داشته باشند. در مدرسه‌ای که معلم، خودش تربیت نشده است نمی‌تواند خوب تربیت کند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: اهتمام این موضوع ابتدا در خانواده بعد در مدرسه و سپس در مسجد است که اگر این سه عرصه با هم پیوند داشته باشند خروجی بسیار خوبی مانند شهید چمران‌ها خواهد داشت. هر چه برای آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه‌گذاری است و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha