• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070100643
  • خبرنگار : 50040

یک متخصص عفونی:

همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند

همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند

ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، گفت: همه افراد همواره باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی، اظهار کرد: هفته های پیش‌رو بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست تا ایمنی بدن را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، تصریح کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای، بیماران قلبی و ریوی، بانوان باردار، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، نوزادران و افراد بالای ۶۵ سال بهتر است که سالانه این واکسن را تزریق کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به شیوع سالانه آنفلوانزا، گفت: این بیماری با علائمی همچون تب، سردرد و بدن درد آغاز می شود و عطسه و آبریزش بینی را به دنبال دارد؛ با توجه به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس، احتمال انتقال بیماری از مدرسه به خانه و مبتلاشدن اعضای خانواده به ویژه کهنسالان وجود دارد.

یعقوبی از دانش آموزان خواست در صورت بروز علائم بیماری همچون تب و سردرد و آبریزش از رفتن به مدرسه خودداری کنند و ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی در عدم شیوع بیماری دارد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا نیز در جامعه وجود دارد و امکان ابتلای افراد همچنان هست، متذکر شد: کرونا مانند سرماخوردگی شیوع دارد، اما شاهد ایمنی نسبی جامعه نسبت به این بیماری هستیم، زیرا عمده افراد واکسن را تزریق کرده اند و زمینه ایمنی را دارند.

این متخصص عفونی با اشاره به شباهت علائم کرونا و آنفلوانزا، تاکید کرد: همه افراد همواره باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند؛ همچنین افراد به محض بروز علائم بیماری، حضور در اجتماع را به حداقل برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha