• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403070100577
  • خبرنگار : 71963

پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

رییس جهاددانشگاهی در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را حضور جامعه‌ دانشگاهی کشور و به‌ویژه اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، تبریک و شادباش گفت.

به گزارش ایسنا، در متن پیام حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» 
 خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و به کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد. (بخشی ازآیه ۱۱ سوره مجادله)

آغاز ماه مهر، فصل شکوفایی اندیشه و خرد، همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را حضور جامعه‌ دانشگاهی کشور و به‌ویژه اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، تبریک و  شادباش می‌گویم.

جهاددانشگاهی ‌به‌عنوان‌ نهاد پیشران‌ در حوزه علم‌ و ‌فناوری ‌کشورمان از ابتدای تشکیل تاکنون، یکی از مهم‌ترین اهداف‌ خویش را توسعه سریع و مسئله‌محور علم و فناوری داخلی از یک‌سو و تقویت خودکفائی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی و در بستر مدیریت جهادی از سوی دیگر قرار داده است.

 آنچه در تحقق این هدف متعالی جای فخر و مباهات را گشوده است، نیروهای عظیم جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باورِ توانایی ملی هستند که همواره نقش انکارناپذیری ایفا کرده‌اند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه مجاهدت‌آمیز به کار و تلاش علمی در کشورمان شتاب بیشتری به خود گرفته است و امیدواریم با ادامه این «جهاد علمی» شاهد درخشش هرچه بیشتر جوانان این مرزوبوم در قله‌های علمی جهانی باشیم.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: «امروز درس خواندن، علم‌آموزی، پژوهش و جدیت در کار اصلی دانشجوئی، یک جهاد است»، دانشجویان عزیز می‌توانند با مشارکت فعال و گسترده در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، موجب پویایی و بالندگی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها شوند و با تلاش و مساعی خویش، به رتبه دانشمندانی چون دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران دست یابند.

در پایان با تبریک مجدد این ایام و تقارن آن با هفته‌ی شکوهمند دفاع مقدس که فضای دانشگاه را به یاد و خاطره‌ی شهیدان متبرک ساخته و یادآور پاسداری از حرمت خون شهیدان در سنگر دانشگاه است، از تمامی دانشجویان فعال و پرتلاش و اساتید گرامی که با دانش،صبر و تجربه خود در جهت ارتقای سطح علمی کشور  قدم برمی‌دارند تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای همه شما عزیزان موفقیت، شادکامی، عزت و سربلندی را مسئلت دارم. 

حسن مسلمی نائینی
رییس جهاددانشگاهی
۱ مهر ۱۴۰۳

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha