• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403070100546
  • خبرنگار : 71567

دو فاکتور مهم موفقیت نخبگان از نگاه معاون علمی ریاست‌جمهوری

دو فاکتور مهم موفقیت نخبگان از نگاه معاون علمی ریاست‌جمهوری

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مسئولان وظیفه دارند شکست‌های نخبگان را به پیروزی تبدیل کنند، گفت: نخبگان ما امروز به دو فاکتور مهم موفقیت نیاز دارند اول اینکه هر روز به طور پیوسته و روزانه بدوند و تلاش‌های هر روزشان بهتر از روز گذشته باشد.

به گزارش ایسنا، حسین افشین در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد جهانی در رتبه‌های برتر کنکور خطاب به این نخبگان تاکید کرد: بدون تلاش و بدون حرکت اکوسیستم طبیعی پایدار نمی‌ماند و به قول سعدی سه چیز در طبیعت پایدار می‌ماند که آن هم مُلک بدون سیاست، مال بدون تجارت و علم بدون بحث و اگر این شاعر بزرگ امروز زنده بود صنعت بدون نوآوری هم به سه گزینه قبلی اضافه می‌کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که مدال‌آور هستند یک مسیر را طی می‌کنند و لازمه این مسیر تلاش و دویدن است. بنابراین نخبگان امروز به دو فاکتور دویدن پیوسته و هر روز بهتر از دیروز بودن نیاز دارند و ما هم باید پشتیبانی کنیم تا مسیر برای آنها راحت‌تر فراهم شود.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهور خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که نخبگان همیشه باید برنده باشند و نباید این انتظار را از آنها داشته باشیم چراکه روحیه نخبگان ما را خراب می‌کند و تا زمانی که شکست به وجود نیاید پیروزی حاصل نمی‌شود.

افشین ادامه داد: پیروزی پس از شکست نگاهی به زندگی ایلان ماسک کارآفرین و ثروتمند جهانی را می‌توانیم عنوان کنیم. در واقع او ماهواره خود را پس از سه مرحله شکست پی در پی، در چهارمین بار خود پرتاب کرد. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم پیروزی بدون شکست حاصل می‌شود و نخبگان هم باید همیشه نفر اول باشند. اگرچه مسیر موفقیت باید توسط آنها به صورت پیوسته طی شود.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما مسئولان و سایر دست‌اندرکاران باید کمک کنیم تا شکست‌های نخبگان‌مان را به پیروزی تبدیل کنیم. اگرچه شرط این حمایت و کمک این است که نخبگان نباید روحیه خود را ببازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha