• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403070100511
  • خبرنگار : 71460

تقلید از رونالدو، راز موفقیت هالند

تقلید از رونالدو، راز موفقیت هالند

ارلینگ هالند در درون و بیرون زمین با پیروی از کریستیانو رونالدو در حال تبدیل‌شدن به یکی از بهترین بازیکنان جهان است.

به گزارش ایسنا، آنها دو تن از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال جهان‌اند که میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارند. گلزنی با این دو بازیکن عجین شده و نام آنها مترادف است با گلزنی ولی گلزنی تنها وجه مشترک ارلینگ هالند و کریستیانو رونالدو نیست. از علاقه آنها به لباس خواب ۲۰۰۰ پوندی تا رفتارهای خاص قبل از مسابقه، همگی نشان می‌دهند این دو ستاره فوتبال جهان (یکی در شرف پایان دوران فوتبالش و یکی در شروع آن) شباهت‌های زیادی دارند.

در ادامه به چندین نشانه نگاه می‌کنیم که ثابت می‌کنند ستاره منچسترسیتی به آرامی اما به یقین به کریستیانو رونالدوی بعدی لیگ برتر تبدیل می‌شود.

علاقه به مد

تقلید از رونالدو، راز موفقیت هالند

هر دو بازیکن به دلیل علاقه زیاد به مد و برندهای طراحان لوکس شناخته‌شده‌اند. هالند ۲۴ساله با لباس‌های گرانقیمت از برندهای دولچه گابانا و بربری دیده شده، در حالی که رونالدو ۳۹ ساله از برندهای گوچی و جاکوب لذت می‌برد.

اتاقک‌های اکسیژن

تقلید از رونالدو، راز موفقیت هالند

رونالدو تمایل زیادی دارد هوای خالص را به صورت مستقیم تنفس و از این راه به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده‌اش کمک کند. او علاقه زیادی به تناسب اندام دارد و به همین خاطر از اتاقک‌های اکسیژن استفاده می‌کند. یافتن این اتاقک‌ها در بریتانیا به این راحتی نبود و او تصمیم گرفت یکی برای خودش بخرد و در خانه‌اش نصب کند.

اینها دلایلی است که او بازی های کمی را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهد. سال گذشته نیز هالند نیز یکی از همین اتاقک‌ها را خرید تا در شرایط عالی بماند. بازی‌های فشرده در هر فصل باعث می‌شوند خیلی از بازیکنان به دلیل مصدومیت نتوانند به طور کامل برای تیمشان بازی کنند ولی کمتر شنیده‌ایم که رونالدو مصدوم شود. او مراقبت‌های خاصی دارد و اغلب در دسترس مربیانش است.

کرایوتراپی (سرما درمانی) دارای مزایای متعددی از جمله تسکین درد، التیام عضلات، کمک به کاهش وزن و کاهش التهاب است.

رژیم غذایی

تقلید از رونالدو، راز موفقیت هالند

هالند از رژیم غذایی سختگیرانه‌ای پیروی می‌کند و به هیچ وجه الکل نمی‌نوشد و به کلوپ‌های شبانه نمی‌رود. رژیم غذایی او زمانی که برای رد بول سالزبورگ بازی می‌کرد تغییر کرد و بیشتر از ماهی تشکیل شده بود. او معتقد است خوردن ماهی اهمیت بسیار زیادی در یک رژیم غذایی خوب دارد.

رونالدو، برنده پنج توپ طلا، رژیم غذایی دارد که یک متخصص تغذیه به او توصیه کرده است و این برنامه را پیش می‌برد. رژیم غذایی ستاره پرتغالی شامل شش وعده غذایی کوچک با پروتئین و غلات بالا و چربی کم در روز است. او همچنین از طرفداران پروپا قرص پنیر، ژامبون و ماست کم‌چرب برای صبحانه است و به ماهی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه علاقه دارد. رونالدو هم از الکل و نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات دوری می‌کند.

شکارچیان رکورد

نمی‌توان انکار کرد که هالند و رونالدو دو تن از بهترین بازیکنان جهان‌اند. رونالدو شش فصل را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در منچستریونایتد گذراند و سال ۲۰۲۱ به این تیم بازگشت و مدتی در این تیم بود و اکنون در النصر عربستان توپ می‌زند. هالند نیز تابستان ۲۰۲۲ از بوروسیادورتموند به منچسترسیتی پیوست.

رونالدو با ۱۳۲ گل زده برای پرتغال، رکورددار بیشترین گل ملی است. او همچنین رکورد بیشترین حضور و گل را در لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه دارد که مهم‌ترین رکوردهای این فوق ستاره است. در همین حال، هالند مشغول پربارتر کردن پرونده افتخاراتش است. بازیکن نروژی فصل قبل رکورد بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر را شکست و توانست در یک فصل ۳۵ گل به ثمر برساند.

هالند دو هفته قبل اولین بازیکن تاریخ شد که در چهار بازی اول یک فصل لیگ برتر ۹ گل به ثمر می‌رساند. او به این ترتیب رکورد وین رونی را شکست که در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ توانسته بود هشت گل در چهار بازی نخست یونایتدها به ثمر برساند. غول نروژی اکنون در ۱۰۴ بازی برای سیتی ۹۹ گل به ثمر رسانده است و اگر بتواند امروز (یکشنبه) برابر آرسنال هم گلزنی کند دقیقا آمار گلزنی رونالدو در رئال را تکرار خواهد کرد؛ یعنی ۱۰۰ گل در ۱۰۵ بازی.

کمترین بازی برای رسیدن به ۱۰۰ گل‌زده برای یک باشگاه:

کریستیانو رونالدو - ۱۰۵ بازی (رئال مادرید)
زلاتان ابراهیموویچ - ۱۲۴ بازی (پاری‌سن‌ژرمن)
روبرت لواندوفسکی - ۱۳۶ بازی (بایرن مونیخ)
سرخیو آگوئرو - ۱۵۸ بازی (منچستر سیتی)
تیری آنری - ۱۸۱ بازی (آرسنال)

برناردو سیلوا که با هر دو بازیکن همبازی بوده است، به‌تازگی گفت: چند روز پیش با دوستانم صحبت می‌کردم و گفتم هالند تنها بازیکنی است که خیلی شبیه کریستیانو است. هر دو خیلی خوب می‌دانند توپ دقیقا کجای محوطه جریمه فرود می‌آید. ذهنیت هالند و رونالدو خیلی شبیه به هم است و هر دو در محوطه جریمه می‌دانند چطور باید گلزنی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha