• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100488
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه کرمانشاه:

باید حق موقوفات ادا شود

باید حق موقوفات ادا شود

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید حق موقوفات به درستی ادا شود.

حجت الاسلام حبیب‌الله غفوری، امروز(اول مهر) در دیدار با کارکنان مجموعه اوقاف استان کرمانشاه به مناسبت هفته وقف، از تلاش‌های مجموعه اوقاف در جهت حفظ، نگهداری و احیای موقوفات به عنوان کاری ارزشمند یاد کرد و افزود: واقفین کار خود را کرده‌اند و امروز اداره خوب موقوفات بر مبنای اجرای امینانه نیات واقفین به عنوان یک سنت حسنه الهی وظیفه اصلی مجموعه اوقاف است.

غفوری با اشاره به گسترده بودن دامنه وقف در استان کرمانشاه، گفت: این گستردگی نباید مانع از این شود که حق موقوفات به خوبی ادا شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید حق موقوفات ادا شود و برای اداره بهتر موقوفات می‌توان از ظرفیت بسیجیان و نیروهای داوطلب در این زمینه استفاده کرد.

غفوری ادامه داد: در بخش اطلاع رسانی هم لازم است اوقاف کار بیشتری انجام داده و مردم را در جریان عمل به نیات واقفین قرار دهد و از این طریق انگیزه آنها را برای وقف کردن بالا برده و زمینه ساز ثبت موقوفات بیشتر شود.

غفوری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی در کشور صورت گرفت و نسلی تربیت شد که از حیث اخلاص و فداکاری نمونه بودند. آنها حقیقتا انسان‌های بزرگی بودند که تاریخ نظیر آنها را به یاد ندارد.

غفوری با بیان اینکه هرچقدر در وصف جانفشانی‌ شهدا و از خودگذشتگی‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس بگوییم باز هم کم است، گفت: در دوران دفاع مقدس دشمنانمان را از اینکه بتوانند در عرصه نظامی بر ما پیروز شوند ناامید کردیم، بگونه‌ای که دیگر به هیچ عنوان به فکر جنگ نظامی با ما نیستند و قدرت بازدارندگی نظام نیز در حدی است که مانع خیال پردازی دشمنان برای هر نوع حمله نظامی به ما شده است.

 وی با بیان اینکه سالهای دفاع مقدس زمینه ساز الگوگیری ملت‌های آزاده دنیا از ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی شده، گفت: در سایه تعالیم ملت ایران اسلامی امروز شاهد هستیم که قدرتی به نام رژیم صهیونیستی قریب یک سال است که درگیر جنگ با گروه کوچکی به نام حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه شده و تاکنون هیچ توفیقی در این جنگ کسب نکرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این نشست نامگذاری یک هفته به نام هفته وقف را فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای وقف به جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری ویژه برنامه‌‎های هفته وقف زمینه ساز گرایش بیشتر مردم به وقف کردن شود.

وی سپس اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای راه اندازی مرکز عالی تفسیر در استان داشت و گفت: قرار شده این مرکز با پشتوانه موقوفات قرآنی در استان راه اندازی شود. 

وی یادآور شد: عمده موقوفات استان کرمانشاه با نیاتی شامل توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه، برنامه‌های قرآنی، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت و کمک به بیماران نیازمند به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha