• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070100433
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

سیستان‌وبلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده است

سیستان‌وبلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین محوری آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مهر و مقاومت گفت: رویکرد مهم و اصلی آموزش و پرورش در سال جدید تحول و تحول گرایی است.

حسن بروشکی افزود: تقویت و توسعه توانمندسازی معلمان، تقویت مدارس دولتی و ارتقا اختیارات مدیران مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های گوناگون دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری مدارس خواهد بود.

بروشکی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در کلاس‌های درس حاضر شوند و رسالت تربیت این تعداد دانش آموز را بیش از ۶۲ هزار فرهنگی فهیم و ساعی و خوشفکر عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه با شروع فرآیند ثبت نام دانش آموزان عملاً فعالیت ستاد پروژه مهر در همه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز و در کنار همه اقدامات انجام گرفته، موضوع توزیع کتب درسی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان از نیمه فروردین ماه شروع و اکنون کتب درسی در همه مدارس موجود و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

بروشکی گفت: در بحث ساخت‌وساز کلاس‌های درس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۷۷ پروژه در قالب ۷۱۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید و در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفته و در سال‌های اخیر و از ابتدای دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و نهضت ساخت و ساز کلاس‌های درس آغاز و در حال تقویت و توسعه است.

وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی جدید (برای ایران، برای مدرسه) خواهد بود و بر همین اساس و با هدف تحقق و عملیاتی کردن این شعار به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اعتقاد داریم مدیران و معلمان مدارس نقطه تحول و ایجاد تغییر و تحول رو به جلو هستند و هرچه اختیارات مدیران مدارس افزایش یابد قطعاً نتایج خوب و درخور تحسینی به دنبال خواهد داشت و موفقیت مدارس در گرو داشتن برنامه مدون هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه است که به عنوان نقشه راه و چشم انداز آینده از آن یاد می‌شود و همه مدارس ملزم به داشتن برنامه یادشده هستند.

وی افزود: موضوع توانمندسازی نیروی انسانی و به روز بودن دانش معلمان نیز بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در صدد هستیم با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت شهرستانی و حتی درون مدرسه‌ای این موضوع را تقویت کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانش آموزان و توانمندی آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس نیز به موفقیت در دسترسی به اهداف آموزشی تربیتی کمک شایانی می‌کند و اعتقاد داریم انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه توسط خود دانش آموزان و با مشارکت آنان صورت پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دانش آموزان ما نیز باید تربیتی انقلابی و اسلامی داشته باشند و لازم است تلاش کنیم دانش آموزانی توانمند، بصیر، خلاق، فکور، ماهر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

بروشکی خاطرنشان کرد: مدرسه و خانواده دو مولفه مهم و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت هستند که هر کدام به فراخور وظایف خود در تربیت دانش‌آموزان نقش آفرینی می‌کنند و در این بین فعالیت‌های مدرسه و برنامه‌های آموزشی و تربیتی جاری در فضای کلاس درس و مدرسه زمانی تکمیل می‌شود و معنا پیدا می‌کند که ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده برقرار باشد و به تعبیر دیگر خانواده در کنار مدرسه و همراه و همگام با مدرسه گام بردارد.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مشارکت فکری و عملی و هم‌اندیشی بین عوامل مدرسه و اولیای دانش آموزان با توجه به شرایط موجود در پیرامون دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و روانی ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha