• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070100337
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران خبر داد

کمر ترافیک را با ورود اتوبوس‌های جدید خواهیم شکست/ در ماجرای تابلوهای موزه بیخودی شلوغ کردند

کمر ترافیک را با ورود اتوبوس‌های جدید خواهیم شکست/ در ماجرای تابلوهای موزه بیخودی شلوغ کردند

رئیس شورای شهر تهران از ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ابتدا آقای امانی گزارشی از بازدید خود از محله نعمت آباد از منطقه ۱۹ ارائه خواهد کرد و در ادامه نیز به یک فوریت طرح تسهیلات شهروندان در حوزه گردشگری خواهیم پرداخت. همچنین چندین پرونده باغ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

امروز شاهد ترافیک شدید صبحگاهی نبودیم

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و افزایش ترافیک در پایتخت ادامه داد: البته امروز شاهد ترافیک شدید صبحگاهی نبودیم و احتمالا در بعد ازظهر شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود. بنده نیز امروز با حضور در دو مدرسه در سطح شهر تهران در حوالی خیابان انقلاب و رودکی زنگ مدرسه را به صدا درآوردم و همانطور که بیان شد ترافیک شدید صبحگاهی را شاهد نبودیم.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای متفاوت مسئولان از ترافیک مهرماه و آغاز سال تحصیلی، تأکید کرد: به هرصورت هر یک از مسئولان بنا بر تجربه‌ای که داشتند آمارهایی را بیان می‌کنند.

با ورود وسایل حمل و نقل عمومی کمر ترافیک را خواهیم شکست

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر برنامه ریزی شهرداری تهران برای افزایش و توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس همزمان با آغاز سال تحصیلی، گفت: در همین ارتباط نیز شهرداری تهران قرار است تعدادی از اتوبوس‌ها را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کند که به بزودی این اتفاق خواهد افتاد. همچنین برنامه‌ریزی نیز برای سرفاصله قطارها در مترو انجام شده است و اگر ما اقدامات لازم را انجام ندهیم غول ترافیک گردن بزرگ تر خواهد شد و ان‌شاءالله با برنامه ریزی و ورود وسایل حمل و نقل عمومی کمر ترافیک را خواهیم شکست.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در زندان قزل حصار، اظهار کرد: بنده از این موضوع بی اطلاع هستم.

مشکلی برای طی شدن فرایند سوال از شهردار تهران وجود ندارد

چمران همچنین درباره طی شدن فرایند سوال از شهردار تهران توسط نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ان‌شاءالله این کار انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران نیز افزود: این مسئله را همان موقع و کمتر از ۴۸ ساعت به شهرداری تهران اعلام کردیم.

خرید و فروش تابلوها را در موزه های دنیا یک روال مرسوم است

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در ارتباط با حوشی پیش آمده در روزهای اخیر در خصوص تابلوهای موزه امام علی(ع)، گفت: در این خصوص نیز بیخودی شلوغ کرده‌اند؛ اما در هر صورت ما دعوتی از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کرده‌ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی را در خصوص این تابلوها بیان کند.

چمران خرید و فروش تابلوها را در موزه های دنیا یک روال مرسوم دانست و اظهار کرد: در همه دنیا این کار انجام می‌شود و طبق قراردادها این کار صورت می‌پذیرد؛ ولی در هر صورت ما از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خوسته ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha