• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070100309
  • خبرنگار : 50177

استاندار:

وضعیت مدارس تخریبی در لرستان نیازمند اهتمام ویژه وزارت آموزش و پرورش است

وضعیت مدارس تخریبی در لرستان نیازمند اهتمام ویژه وزارت آموزش و پرورش است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت مدارس تخریبی در استان نیازمند اهتمام ویژه وزارت آموزش و پرورش است.

ابوطالب شفقت امروز در آیین نواختن زنگ مهر " ایثار و مقاومت" که در دبیرستان هیات امنایی آیت‌الله گلپایگانی خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: تلاش شبانه‌روزی آموزش و پرورش استان منجر به این شد که معلمان برای سال تحصیلی جدید آماده شوند و تجهیزات مدارس تامین و حتی به سرویس مدارس و حمل و نقل عمومی توجه شده تا پروژه مهر به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه تجهیز مراکز فنی‌و حرفه‌ای نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است، گفت: باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شود که هم‌اکنون این رقم در استان ۳۳ درصد است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مهارت افزایی جزئی از موضوعات پرهزینه برای آموزش و پرورش است، افزود: پراکندگی جمعیت برای دولت و آموزش و پرورش هزینه دارد و باید امکانات آموزشی به دورترین روستایی که محل کشاورزی، زرع و تولید است فرستاده شود.

شفقت اظهار کرد: تعداد مدارس تخریبی استان زیاد است علیرغم اینکه کارهای خوبی که انجام شده اما برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم. در بحث مدارس این موضوع به عقب‌ماندگی تاریخی بر می‌گردد و می‌طلبد وزارت آموزش و پرورش به این نقیصه در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه لرستان با تامین محصولات زراعی، پروتئینی و باغی و با داشتن آب و خاک و شرایط مطلوب آب‌و هوایی می‌تواند غذای مورد نیاز ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را فراهم کند، گفت: در جشن گندم که دو روز پیش برگزار شد علاوه بر تامین گندم مورد نیاز استان، ۵۳۰ هزار تن گندم به کشور تحویل دادیم و این مصداق این است که لرستان در تامین امنیت غذایی نقش دارد.

وی با اشاره به نقش اولیای دانش‌آموزان در امر تعلیم و تربیت، بیان کرد: همکاری اولیا با مدارس می‌تواند به رشد فهم دانش‌آموزان و تقویت تعلیم و تربیت کمک کند.

نماینده عالی دولت در لرستان در ادامه با بیان اینکه امروز جهان اسلام زیر بمباران نابخردانه استکبار جهانی است که چون توان رزم در میدان نبرد ندارد به مدارس حمله می‌کند، افزود: امروز در غزه بیمارستان، مدرسه و چادر امن برای زندگی وجود ندارد و دشمن به فکر از بین رفتن ماست؛ با کمک شما آینده‌سازان و شیرمردان آینده انقلاب اسلامی را گسترش خواهیم داد تا پرچم آن را  به دست امام عصر(عج) برسانیم.

شفقت تصریح کرد: امروز آمدیم با شهدای دانش‌آموز عهد ببندیم که آمدیم در کنار تحصیل و در این مسیر به معلم و خانواده احترام بگذاریم و معرفت دینی و اسلامی را کسب کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha