• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070100298
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس مجمع نمایندگان کردستان:

نمایندگان کردستان همدل و متحد هستند/ ضرورت بهره‌گیری بیشتر از جوانان و نخبگان کردستان در مدیریت کشور

نمایندگان کردستان همدل و متحد هستند/ ضرورت بهره‌گیری بیشتر از جوانان و نخبگان کردستان در مدیریت کشور

ایسنا/کردستان رییس مجمع نمایندگان استان کردستان از اتحاد و همدلی مجمع نمایندگان استان خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان استان آماده همکاری و مشورت با استاندار جدید کردستان است.

محسن بیگلری امروز شنبه (اول مهرماه) در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با سکانداری اسماعیل زارعی کوشا در دولت سیزدهم در استان، از او به عنوان یک کردستانی منصف گواهی می دهم که آنچه را که در طبق اخلاص داشتند به کار گرفته و با دلسوزی تمام به مردم خدمت کرد.دعای مردم کردستان بدرقه راه ایشان است.

وی افزود: امروز رییس جمهور دولت چهاردهم با انتصاب یک استاندار اهل سنت و بومی در استان، یکی از آرزوهای دیرینه کردستان را برآورده کرد و امروز شاهد این واقعه مهم و تاریخی که آرزوی ۴۵ ساله مردم بوده، هستیم و این جای تقدیر دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان بیان کرد: این انتصاب به تنهایی کافی نیست چرا که از کردستانی ها باید در همه پست های مدیریتی استفاده شود.

وی خطاب به آرش لهونی زره تن، استاندار جدید استان عنوان کرد که روزهای سختی در پیش دارید و امروز باید کاری کنید که کردستان آنچنان توسعه یابد که همه مردم بیش از پیش خوشحال و راضی باشند.

بیگلری تصریح کرد که امروز با افتخار می گویم که مجمع نمایندگان استان کردستان اتحاد کامل دارند و آماده مشورت و همکاری با استاندار کردستان هستند.

وی ادامه داد: از همه کردستانی ها خواهش می کنم که تمام اختلافات را کنار گذاشته و سنی و شیعه، اصولگرا و اصلاح طلب همه در کنار هم زمینه توسعه کردستان را فراهم کنند.

ضرورت بهره‌گیری از نخبگان جوان و کرد اهل سنت در مدیریت کشور 

بیگلری در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت که کردستان در پایتخت بسیار تنهاست و تا کنون هیچ نیرویی در وزارت کشور نداشته ایم، انتظار می رود که از نخبگان کرد بیشتر بهره گرفته شود.

به گفته وی،‌دردهای کردستان زیاد است و مجمع نمایندگان کردستان در همه جلسات از محرومیت کردستان سخن گفته اند، انتظار می رود در همه وزارتخانه‌ها پشتیبان استاندار و مردم کردستان باشید. 

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان، با تأکید بر اینکه باز کردن بازارچه‌های مرزی استان، مهمترین و اولین دغدغه و خواسته ما از وزارت کشور است، تصریح کرد: معیشت مردم کردستان بسیار ضعیف و تحت فشار است و امروز با عنایت شما در راستای بازگشایی مرزها مشکل هزاران جوان حل می شود.

اتمام آزاد راه بیحار، افزایش پروازهای فرودگاه سنندج و سقز، سهم آب کردستان، رفع کولبری، پول گندم کشاورزان و منطقه آزاد بانه و مریوان، از دیگر مطالبات مهم و مورد اشاره بیگلری در استان کردستان بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha