• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403070100266
  • خبرنگار : 71576

فاجعه در لیگ بسکتبال/ نزول سالیانه و ناتوانی سازمان لیگ!

فاجعه در لیگ بسکتبال/ نزول سالیانه و ناتوانی سازمان لیگ!

قرعه‌کشی لیگ بسکتبال در حالی برگزار می‌شود که چند نکته منفی، این لیگ را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایسنا، مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مردان ایران در حالی فردا (دوشنبه - ۲ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود که شاید بتوان لقب غیر حرفه‌ای‌ترین لیگ در میان رشته‌های ورزش ایران را به بسکتبال داد؛ لیگی که هر ساله با تغییرات و از دست دادن اعتبار خود رو به انزوا می‌رود و ضربه‌های آن به پیکره تیم ملی هم در نتایج سال‌های اخیر تیم ملی قابل لمس است، چرا که یک تیم ملی قدرتمند از دل یک لیگ پویا و منسجم به وجود می‌آید و خبری از این دو مهم در لیگ بسکتبال نیست.

فصل گذشته لیگ بسکتبال ایران با حضور ۱۲ تیم (شهرداری گرگان، ذوب‌آهن اصفهان، نفت آبادان، مهرام تهران، مس کرمان، لیموندیس فارس، رعد پدافند،‌ فولاد هرمزگان، مس رفسنجان، کاله مازندران، آورتا ساری و طبیعت تهران) پیگیری شد و با قهرمانی طبیعت به پایان رسید،‌ اما برای فصل جدید بسیاری از این تیم‌ها دیگر در لیگ حضور نخواهند داشت.

طبق آخرین اخبار موجود برای فصل جدید لیگ بسکتبال تنها ۸ تیم اعلام حضور کرده‌اند و بیش از ۶ تیم فصل قبل، دیگر تیمی در لیگ برتر ندارند که اتفاق نادری در ورزش ایران به شمار می‌رود. ضمن اینکه منحل شدن تیم‌های بزرگی چون ذوب‌آهن اصفهان و مهرام تهران هم از نکات قابل تامل فصل پیش روی لیگ بسکتبال است.

با وجود اینکه تاریخ شروع لیگ برتر هفته دوم مهر اعلام شد و فردا (دوشنبه) مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود، سازمان لیگ بسکتبال هنوز اسامی رسمی از تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات اعلام نکرده است که جای تامل دارد. طبق آخرین خبرها طبیعت تهران، شهرداری گرگان، نفت آبادان، کاله مازندران، پتروشیمی ماهشهر، مهگل البرز، آینده سازان و گلنور اصفهان) در فصل جدید حضور خواهند داشت که البته کاهش تعداد چشم‌گیر تیم‌ها نسبت به فصل قبل بار دیگر وضعیت بد لیگ بسکتبال را نشان می‌دهد.

اصلی‌ترین اهداف فدراسیون بسکتبال از تشکیل سازمان لیگ، بهبود شرایط و آیین‌نامه‌ لیگ برتر در راستای حرفه‌ای‌تر کردن این مسابقات بود که به نظر می‌رسد با وجود این اتفاقات، در رسیدن به اهداف خود ناکام بوده و باید برای بهبود شرایط دست به اقدامات کارشناسانه‌تری بزند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha