• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070100089
  • خبرنگار : 50212

بیش از ۱۶ هزار واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی توزیع شد

بیش از ۱۶ هزار واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی توزیع شد

ایسنا/مرکزی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا ۲۵ شهریورماه سال جاری ۱۶ هزار و ۲۳۲ واکسن آنفلوانزا در شهرهای مختلف استان مرکزی توزیع شده است.

دکتر علی یادگاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریورماه در سراسر استان مرکزی آغاز شده است، اظهار کرد: توزیع این واکسن به مرور در تمام نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این واکسن به تناسب جمعیت هر نقطه از استان در شهرهای اراک، دلیجان، کمیجان، جاورسیان، آستانه، شازند، تفرش، آشتیان، محلات، مهاجران، نوبران، مامونیه، خنداب، غرق آباد، داوودآباد، زاویه، هندودر، فرمهین، میلاجرد ونیم ور توزیع شده و در داروخانه‌ها با قیمت ۳۹۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: بهترین بازه زمانی برای تزریق این واکسن از نیمه شهریور تا نیمه‌های مهرماه است و تزریق این واکسن می‌تواند مقاومت خوبی در برابر این بیماری ایجاد کند.

یادگاری افزود: به افراد سالمند، زنان باردار و بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و ریسک بالایی دارند توصیه می‌شود این واکسن را دریافت کنند تا مقاومت آنها در برابر بیماری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این واکسن قبل از شروع فصل شیوع بیماری آنفلوانزا باید تزریق شود و بزرگسالان بالای ۶۵ سال، افرادی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند یا در بیمارستان هستند، کودکان خردسال بویژه کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه، زنانی که قصد بارداری دارند، باردار هستند یا به‌ تازگی زایمان کرده‌اند، این واکسن را دریافت کنند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی اراک گفت:، هیچ تفاوتی بین واکسن‌های فرانسوی و هلندی آنفلوانزا وجود ندارد و هر دو چهار ظرفیتی بوده و فرد را در برابر چهارسوش متفاوت آنفلوانزا ایمن می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی برای دسترسی مردم برای واکسیناسیون وجود ندارد، گفت: افرادی که دچار بیماری سرماخوردگی هستند پس از اینکه این بیماری کاملا برطرف شد و علائم سرماخوردگی و سرفه را نداشتند و ترجیحا کاملا سالم هستند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چرا که در صورت تزریق واکسن توام با سرماخوردگی به علائم گذرا و موقتی دچار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha