• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403070100044
  • خبرنگار : 71145

آخرین تحولات جبهه شمال

حزب‌الله: برای بار دوم پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» را بمباران کردیم

حزب‌الله: برای بار دوم پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» را بمباران کردیم

حزب‌الله با شلیک موشک‌های «سنگین» که برای اولین بار از آنها استفاده شد، مناطق وسیعی در الجلیل سفلی و شرق حیفا را هدف قرار داد و از هدف قرار دادن پایگاه هوایی «رامات دیوید» و مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان اعلام کرد: برای دومین بار پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را بمباران کردیم.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بامداد روز یکشنبه پایگاه هوایی و فرودگاه رامات دیوید اسرائیل را برای دومین بار با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» بمباران کردیم.

سرلشکر ذخیره سابق «ژاک ناریا» درباره اهداف جدید حملات حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله بیهوده به این منطقه موشک شلیک نمی‌کند و قصدش این بود شرکت رافائل را هدف قرار دهد.

حزب‌الله: برای بار دوم پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» را بمباران کردیم
حملات حزب‌الله

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با اشاره به بمباران مجتمع‌های صنعتی نظامی متخصص در تجهیزات الکترونیکی در شمال حیفا با ده‌ها موشک افزود: مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» را با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» هدف قرار دادیم.

مقاومت لبنان در بیانیه خود آورده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در واکنش اولیه به کشتار وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (کشتار به واسطه پیجرها و بی‌سیم‌ها) مقاومت اسلامی مجتمع‌های صنعتی نظامی متعلق به شرکت رافائل که متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی است، واقع در منطقه زوولون، در شمال شهر حیفا را با ده‌ها راکت فادی ۱، فادی ۲ و کاتیوشا در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز یکشنبه ۲۲ سپتامبر هدف قرار داد. پیروزی فقط از آن خداست.

حزب‌الله: برای بار دوم پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» را بمباران کردیم
خسارات ناشی از حملات

ارتش اشغالگر نیز اذعان کرد بیش از ۱۰۰ موشک شلیک شده از لبنان را در حدود ۲ ساعت رصد کرده است. در بیانیه ارتش آمده است: «با توجه به آژیرهای خطری که در ساعت ۰۶:۲۴ تا ۰۶:۳۲ و ۰۶:۵۲ تا ۰۷:۰۰ در چندین منطقه در شمال فعال شد، حدود ۸۵ گلوله راکت از لبنان شلیک شد. تعدادی از آنها در منطقه «کریات بیالیک، تزور شالوم و مورشیت» سقوط کردند. آتش نشانان در حال اطفای حریق هستند. با توجه به آژیرهای هشداری که از ساعت ۰۴:۴۸ الی ۰۵:۱۰ دقیقه در منطقه شمال فعال شد، پرتاب حدود ۲۰ گلوله راکت از لبنان رصد شد که اکثر آنها رهگیری و بقیه بدون تلفات در مناطق باز سقوط کردند.»

حزب‌الله یکشنبه شب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی که مناطق مختلف را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعداد زیادی غیرنظامی شد، پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را با ده‌ها فروند موشک «فادی‌۱» و «فادی‌۲» هدف قرار داد.

منابعی به المیادین تاکید کردند که موشک‌های مورد استفاده از نوع خیبر ام ۲۲۰ با برد ۸۰ کیلومتر و M۳۰۲ با برد ۱۰۵ کیلومتر بوده است.

منابع میدانی همچنین به المیادین توضیح دادند که «موشک‌هایی که پرتاب شد از یکی از تأسیسات عماد بود که تحت تأثیر همه حملات دشمن قرار نمی‌گیرند».

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از ۱۰۰ راکت سنگین از لبنان شلیک شد و در الجلیل علیا و جنوب حیفا فرود آمد و تاکید کردند که آتش به سمت پایگاه هوایی رامات دیوید در حال افزایش است.

پایگاه هوایی رامات دیوید که هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروی هوایی این رژیم در فلسطین اشغالی است و ماه‌ها پیش حزب‌الله در فیلمی از پهپادهای هدهد صحنه‌های مفصلی درباره آن منتشر کرده بود.

حزب‌الله: برای بار دوم پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و مجتمع‌های شرکت نظامی «رافائل» را بمباران کردیم
تصاویری از خسارات وارده به اراضی اشغالی

همچنین گزارش شد که در منطقه «عفوله» در عمق فلسطین اشغالی قطعی برق و آتش سوزی در منطقه ناصره رخ داده و همچنین صحنه‌های فرار شهرک نشینان به پناهگاه‌ها در پی حمله موشکی از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی منتشر شده است.

رسانه‌های عبری تاکید کردند که سامانه‌های پدافند هوایی تنها هشت موشک را رهگیری کردند و توضیح دادند که تقریباً ۳۰۰ هزار صهیونیست امشب وارد پناهگاه‌ها شده‌اند.

در این راستا رسانه‌های عبری نوشتند: حزب‌الله برد پرتاب موشک را تا ۶۰ کیلومتر افزایش داده است.

این در حالی است که آژیرهای خطر در جولان جنوبی نزدیک دریاچه طبریا به صدا درآمدند. الجزیره گزارش داد: به دنبال پرتاب راکت، صدای آژیرها در جنوب جولان سوریه و چندین منطقه در الجلیل علیا مجددا شنیده شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت مواضعی در غرب الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شد. آژیر خطر در شهر ایلات در جنوب اسرائیل به ظن نفوذ پهپاد به صدا درآمد.

این خبرنگار افزود: حمله موشکی برای پنجمین بار ظرف ۲ ساعت از جنوب لبنان به سمت مواضع اسرائیل در الجلیل علیا صورت گرفت.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آژیرهای هشدار در حیفا به صدا درآمدند. رسانه‌های عبری همچنین نوشتند: در پی حمله موشکی از لبنان آتش سوزی گسترده‌ای در شمال حیفا رخ داد.

خبرنگار العربی الجدید از به صدا درآمدن مجدد آژیرهای خطر در شهر ناصره و اطراف آن و «مرج بن عامر» به دلیل پرتاب موشک از لبنان خبر داد.

مقامات اسرائیلی تصمیم گرفتند به دلیل وضعیت امنیتی، آموزش حضوری را در حیفا و چندین منطقه دیگر در اسرائیل لغو کنند.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: آژیرهای هشدار در منطقه «بیر أورا» در دره عربه به ظن نفوذ پهپاد به صدا درآمدند. یدیعوت آحارونوت افزود: حمله موشکی از لبنان باعث شد ۲ خانه در شهرک «کریات بیالیک» در نزدیکی شهر حیفا خسارت ببینند.

زخمی شدن ۹ صهیونیست

بیمارستان رامبام در حیفا اعلام کرد: ۹ مجروح که چهار نفر از آنها بر اثر اصابت مستقیم موشک از لبنان در شمال شهر زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

کانال ۱۲ عبری هم نوشت: حدود ۷۵ موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل رصد شد.

همچنین آژیر خطر در فرودگاه رامون در مرز فلسطین اشغالی با اردن از ترس نفوذ پهپاد به صدا درآمد. شبکه عبری «کان» نیز گزارش داد که بر اثر آخرین حمله موشکی حزب‌الله، یک موشک در منطقه «کفر باروخ» سقوط کرده و در آن محل آتش سوزی شده است.

خبرنگار روسیا الیوم نیز روز یکشنبه گزارش داد که یک فروند راکت کالیبر سنگین از جنوب لبنان به سمت عمق اراضی اشغالی شلیک شد.

اسرائیل سواحل را بسته و تجمعات و فعالیت آموزشی در شمال را لغو کرده است

در پی حملات شب گذشته و صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی که فعالیت‌های آموزشی را محدود کرده بود تصمیم گرفت دستور تعطیلی کل مدارس در شمال اراضی اشغالی را اعلام کند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه دستورات جدیدی به جبهه داخلی در مناطق شمالی صادر کرد که از جمله آن می‌توان به بستن سواحل و اعمال محدودیت برای تجمعات و فعالیت‌های آموزشی با توجه به تشدید تنش‌ها علیه لبنان و حزب‌الله، در بحبوحه هشدارها و نگرانی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای درباره وقوع جنگ همه جانبه اشاره کرد.

«دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته شد در سیاست دفاعی فرماندهی جبهه داخلی در مناطق الجلیل سفلی، الجلیل علیا، الجلیل مرکزی و برخی از شهرک‌ها در شمال اسرائیل تغییراتی ایجاد شود. آحارونوت تصریح کرد که منطقه مشخص شده توسط هاگاری از شهر حیفا تا مرز با لبنان امتداد دارد.

هاگاری با بیان اینکه این تغییرات شامل دستورالعمل‌هایی برای جبهه داخلی در آن منطقه از جمله محدودیت تجمع حداکثر ۳۰ نفر در فضاهای باز و ۳۰۰ نفر در ساختمان‌های بسته است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی می‌تواند در مکان‌هایی برگزار شود که دسترسی به فضاهای حفاظت شده را فراهم کند.

سخنگوی ارتش همچنین خاطرنشان کرد که سواحل این مناطق به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی بعدی و با توجه به «موج جدید» تشدید تنش به روی عموم مردم بسته خواهد ماند این پس از آن است که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که جنگ با حزب‌الله وارد «مرحله جدیدی» شده است.

کانال ۱۲ عبری نیز نوشت که در بحبوحه احتمال تشدید تنش بزرگ از سوی حزب‌الله، در نهادهای امنیتی و نظامی در داخل اسرائیل وضعیت آماده باش برقرار است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که شهر عکا و مناطق اطراف آن از تعلیق فعالیت آموزشی طی امروز به دلیل وضعیت امنیتی خبر دادند. این امر با تشدید جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در سراسر لبنان در سه شنبه و چهارشنبه گذشته که ۳۹ شهید و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، رخ داده است.

رسانه‌های عبری نوشتند همه به آسمان و خشکی می‌نگرند، اما ارتش باید برای غافلگیری‌هایی که ممکن است از دریا نیز رخ دهد آماده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha