• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100127
  • خبرنگار : 71610

سانسور خبری جزئیات حملات حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی/ جلسه کابینه امنیتی لغو شد

سانسور خبری جزئیات حملات حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی/ جلسه کابینه امنیتی لغو شد

در پی حملات موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی، مقامات رژیم صهیونیستی انتشار گزارش و اخبار مرتبط با خسارات وارد شده در نتیجه حملات را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند: سرویس سانسور نظامی رژیم صهیونیستی انتشار جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی را ممنوع اعلام کرد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: حزب‌الله حملات خود را بر اماکن و تأسیسات امنیتی و اقتصادی متمرکز کرده است و برای اولین بار در یک ماه گذشته به ویژه در منطقه حیفا و کریوت خسارت شدیدی وارد شده است.

طبق این گزارش، نشست کابینه رژیم صهیونیستی نیز که قرار بود شب گذشته برگزار شود به دلیل تحولات امنیتی به تا ساعت ۱۲ امروز به تعویق افتاد که بعدا بنابر اعلام رسانه‌های عبری جلسه امروز به طور کل لغو شد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: دولت اسرائیل نشست کابینه امنیتی را که قرار بود امروز برگزار شود، لغو کرد.

این رسانه تاکید کرد که به همه وزرا از لغو جلسه کابینه امنیتی اطلاع داده شده است و همچنین گزارش داد که جلسه کمیته وزیران امور امنیتی و سیاسی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو در زیر زمین برگزار می‌شود.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد: «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر اسرائیل) با توجه به تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی، در جلسه کمیته روابط خارجی و امنیت یک گزارش توجیهی امنیتی ارائه خواهد کرد.

این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که قرار بود این نشست در قدس برگزار شود اما بعدا مقرر شد که اعضا در مقر وزارت جنگ در منطقه «کریاه» در تل‌آویو در زیر زمین تشکیل جلسه دهند.

نشست کابینه کوچک امنیتی پس از آن لغو شد که در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان اوضاع در مرزهای این کشور و شمال فلسطین اشغالی بیش از پیش ملتهب شد.

حزب‌الله طی ساعات گذشته در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان حملات گسترده‌ای را به مواضع حساس ارتش این رژیم انجام داد.

در همین راستا، مقاومت اسلامی لبنان برای دومین بار پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» را بمباران کرد. حزب‌الله در عملیات مهم دیگر خود مجتمع‌های شرکت صنایع نظامی «رافائل» را هدف قرار داد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha