• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070100019
  • خبرنگار : 71368

تشکیل جلسه ستاد استقبال از مهر در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با حضور فرماندار و شهردار

تشکیل جلسه ستاد استقبال از مهر در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با حضور فرماندار و شهردار

صبح امروز اول مهر ماه با حضور فرماندار و شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط جلسه ستاد استقبال از مهر در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شهرداری تهران به عنوان متولی حمل و نقل عمومی و یکی از دستگاه های مهم دخیل در پایش و کنترل ترافیک از مدتها قبل با تشکیل ستادی تحت عنوان استقبال از مهر نسبت به اتخاذ تمهیداتی پیرامون مهار ترافیک مهر ماه اقدام کرده است.

بر همین اساس برای رصد ترافیک اول مهرماه امروز صبح از ساعت ۶:۳۰ جلسه‌ای در مرکز کنترل ترافیک تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد تا در مورد ترافیک احتمالی تهران در روز اول مهرماه تصمیم گیری شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، قیومی فرماندار تهران، موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیران عامل مترو، اتوبوس و تاکسیرانی تهران نیز در این جلسه حضور دارند.

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران در این جلسه در مورد ایمن سازی مدارس با بیان اینکه ۳۹۴ مدرسه تا شعاع ۲۰۰ متری مدارس ایمن سازی شده است، گفت: ۶ جرثقیل سنگین برای روان سازی ترافیک در معابر مستقر کردیم و در بحث ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی نیز ۲۱۰۰ اتوبوس امروز فعال می‌شوند و در خطوط منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها نیز اتوبوس ویژه مستقر شده است.

محمدی نژاد مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه مترو به مدت یک هفته برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است، اظهار کرد: پله برقی و آسانسورها آماده خدمات رسانی هستند.

محمدی نژاد با بیان اینکه سر فاصله حرکت قطارها به صورت پیک حضور مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۴۲ رام قطار امروز در مدار خدمت رسانی است.

شادی مالکی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه شناسایی تاکسی غیرفعال و بازگرداندن ۶۰۰۰ تاکسی انجام شده است به شناسایی ۱۸۰۰ تاکسی که مدت زیادی بنزین نزده‌اند اشاره کرد و افزود: در این راستا وارد فاز اجرایی کنترل آنها شده‌ایم، بگونه ای که در پی هماهنگی‌های انجام شده پیامک هشدار برایشان ارسال شده و در صورت عدم توجه در پروسه قانونی، کارت سوخت و طرح ترافیک این تاکسی‌ها لغو می‌شود.

وی همچنین از شناسایی ۴۰ خط پر تقاضا و استقرار ۴۰ درصد تاکسی‌های گردشی در این خطوط خبر داد و گفت: استقرار خودروهای گشت در سطح معابر نیز انجام شده است.

مالکی در مورد وضعیت سرویس مدارس نیز با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۰ خودرو در سامانه سپند ثبت نام کرده و ۲۰۰۰ راننده تأیید صلاحیت شده‌اند، اظهار کرد: برای ۶۰۰۰ دانش آموز از طریق سامانه سپند تخصیص سرویس مدرسه شد.

توزیع ۵۰۰۰ کلاه ایمنی در بین دانش آموزان تهران

سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران از شناسایی ۶۵ گلوگاه ترافیکی خبر داد و گفت: امروز صبح شاهد افزایش۳۰ درصدی بار ترافیکی بزرگراه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات موتورسیکلت‌ها کاهش یافته است، گفت: ۵۰۰۰ کلاه ایمنی تهیه شده تا بین دانش آموزان توزیع شود تا آنها به پدر و برادر خود بدهند تا میزان تصادفات کاهش یابد. همچنین ۳۸۰ مدرسه شناسایی شده تا بار ترافیک آنها مهار شود.

شاهد ترافیک آرام و منظم‌تری در معابر پایتخت هستیم

قیومی فرماندار تهران با تشکر از شهرداری تهران برای اجرای مصوبات شورای ترافیک پایتخت، گفت: شهرداری تهران یک به یک مصوبات شورا را اجرا کرد.

فعالیت ۲۱۰۰ اتوبوس از ساعت ۵:۳۰ صبح اول مهر

علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از فعالیت ۲۱۰۰ اتوبوس از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز اول مهرماه خبر داد و گفت:  ۱۰۰ دستگاه جدید در دو نوبت به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهد شد و اتوبوس‌های چینی نیز تا اواخر مهر، به محض ورود به کشور، به ناوگان خواهند پیوست.

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز  با بیان اینکه برای رایگان شدن مترو و اتوبوس در هفته اول مهر ماه، شهرداری تهران پیش قدم شد و این کار در کلانشهرهای دیگر اجرا شد و مابقی کلانشهر ها نیز برای اجرای حمل و نقل رایگان برای دانش‌آموزان و دانشجویان اجازه گرفتند، گفت: همچنین در مورد رایگان شدن سرویس مدارس استثنایی نیز این مهم در سایر شهرها اجرا شد.

رشد ۱۴ درصدی ترافیک امروز پایتخت نسبت به اول مهر ۱۴۰۲

برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ترافیک امروز اول مهر ماه تهران نسبت به روز مشابه آن در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از ۶۰۰ خودروی امدادی، ۲۰ خودروی امدادی در تونل‌های شهری مستقر هستند، گفت: دو تونل رسالت و توحید که دچار اختلال شده بودند تمام تجهیزات به مدار برگشت و طرح به روز رسانی برای جایگزینی اسکادای ایرانی داریم.

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha