• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070100007
  • خبرنگار : 50228

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره تئاتر بُرنا

معاون استاندار خوزستان: هنرهای نمایشی می‌توانند در فرهنگ‌سازی مؤثر باشند

معاون استاندار خوزستان: هنرهای نمایشی می‌توانند در فرهنگ‌سازی مؤثر باشند

ایسنا/خوزستان آئین اختتامیه سومین دوره جشنواره استانی تئاتر بُرنا در خوزستان، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار شد.

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این آیین که شامگاه شنبه(۳۱ شهریور) به پایان رسید، با بیان این‌که هنرهای نمایشی می‌توانند نقشه‌ی راه ما باشند و در فرهنگ‌سازی مؤثر واقع شوند، اظهار کرد: نمایش‌ها همراه با محتوایی متناسب با دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، به شکوفایی جامعه کمک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به این‌که هنرهای نمایشی نفوذ و تأثیرگذاری در حوزه‌های مختلف دارند، افزود: کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان باید به سمت توجه به مسائل روز و دغدغه‌های مردم حرکت کنند و زبان گویای جامعه باشند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش دامنه مشارکت مردم در هنرهای نمایشی، تصریح کرد: در جشنواره تئاتر بُرنا کار بزرگی صورت گرفت و آن‌هم حضور کار اولی‌ها بود که تازه به حوزه هنرهای نمایشی ورود کرده‌اند و استعدادهای جدید شناسایی می‌شوند.

همچنین مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تعطیلی رویدادهای هنری استان خوزستان در ایام شیوع کرونا، عنوان کرد: پس از این تعطیلی‌ها، در سال گذشته و امسال با همت و دغدغه هنرمندان تلاش کردیم تا هر چراغی که در رویدادها خاموش شده، روشن شود و ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: تلاش ما برای این بوده که هر رویداد تعریف‌شده‌ای که به دلایل متعدد تعطیل شده را، فعال کنیم و خوشبختانه اکنون هم در چنین شرایطی قرار داریم. 

وی با بیان این‌که جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک امسال با جدیت و همت هنرمندان برگزار خواهد شد، گفت: هر چقدر که برای فرهنگ و هنر هزینه کنیم، برای اسلام و انقلاب سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که قطعا در جامعه، زودبازده و تأثیرگذار خواهد بود.

منادی ادامه داد: بُرنا اسم زیبایی است و اشاره می‌کند به نام جوانان و فرصتی را فراهم کرده که جوانان روی صحنه حاضر شوند تا برای رویدادهای بزرگتر آمادگی داشته باشند.

وی تئاتر را ابزاری برای رشد فرهنگی و اجتماعی و همچنین انتقال مفاهیم دینی دانست و گفت: امروز تئاتر در دنیا یک هنر و سرگرمی نیست، بلکه یک آموزش است و هنرمندان تئاتر هم در یک فعالیت گروهی، اجتماعی و منظم قرار می‌گیرند.

یوسف زمانی‌اصل، فرماندار شهرستان اندیمشک هم با بیان این‌که باید ایران را خاستگاه فرهنگ و نمایش جهان بدانیم، خاطرنشان کرد: تئاتر به عنوان مادر هنرهای نمایشی، همیشه در کنار جامعه بوده و هنرمندان این عرصه به خوبی درد جامعه را نشان می‌دهند.

حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک و محمد یاقوت‌پور دبیر سومین دوره جشنواره استانی تئاتر بُرنا، دیگر سخنران این آیین بودند که گزارشی از جشنواره ارائه دادند و خواستار حمایت حداکثری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ در آذرماه سال جاری شدند.

این جشنواره از ۲۸ تا ۳۱ شهریور با حضور ۱۵ گروه از ۱۰ شهرستان خوزستان به میزبانی تالار خورشید اندیمشک برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha